La terminal de Grimaldi de BCN es connectarà a l’electricitat al gener

La terminal de Grimaldi de BCN es connectarà a l’electricitat al gener
El camí de la descarbonització del port de Barcelona farà un nou pas al gener. D’aquí a dos mesos, els ferris que atraquin a la terminal Grimaldi del moll de Sant Bertran podran apagar el motor i connectar-se al corrent elèctric gràcies al sistema Onshore Power Supply (OPS), que la infraestructura portuària ja fa servir amb èxit a la terminal de contenidors Hutchison Ports BEST des de l’estiu.
Els dispositius, segons va informar ahir l’autoritat portuària en un comunicat, ja han arribat a la destinació, de manera que els ferris de la naviliera italiana funcionaran només amb l’electricitat d’origen renovable que els subministrarà l’OPS, cosa que reduirà les emissions i el soroll que generen.
L’arribada de l’OPS ha estat precedida pels treballs d’obra civil que han permès fer arribar la xarxa de mitjana tensió fins a la terminal i desplegar les connexions de l’OPS fins al moll. L’OPS, amb un cost de 3,5 milions d’euros, estarà muntat a mitjans de desembre amb l’arribada del Cable Management System (CMS), dissenyat per integrar-se a les operacions de la terminal i connectar els ferris que hi atraquen.
Fase pilot
Com en el cas de l’OPS de la terminal BEST del port de Barcelona, el primer del Mediterrani en una terminal de contenidors, el de la terminal Grimaldi funcionarà els dos primers anys en fase pilot, i això permetrà als operaris de la terminal i del port saber les necessitats d’aquest servei pioner i avançar conjuntament cap a la descarbonització.
El nou president del port de Barcelona, José Alberto Carbonell, va fer èmfasi en la proximitat a la ciutat de l’OPS. "Amb aquest sistema no només farem més sostenible l’activitat portuària, sinó que contribuirem a millorar la qualitat de l’aire de la ciutat i a disminuir el soroll allà on podem tenir més impacte, als molls més pròxims al centre", va remarcar.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- La T.I.A contra el narcotràfic L’as a la màniga d’Ibáñez: arriba l’últim Mortadel·lo, un còmic inèdit i ‘perdut’ des de fa 10 anys
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable
- ¿Ningú vol dimissions?
- Viatge del president Illa es veurà amb el rei Carles III d’Anglaterra en el marc d’unes jornades contra el canvi climàtic a Londres
- El Govern es desvincula per complet d’Ábalos
- Tempesta judicial i política Una empresa de Panamà demana cita a Ábalos per expandir negoci
- Tempesta judicial i política L’empresària que va assegurar haver portat efectiu a Ferraz es reafirma
- context Corruptes i corromputs
- Regals, viatges i pensions alimentàries