Energia
Iberdrola invertirà 28.000 milions al Regne Unit fins al 2028
Galán ratifica la seva aposta pel país en una cimera organitzada per l’Executiu britànic

Iberdrola va ratificar ahir la seva aposta estratègica pel Regne Unit al prometre una inversió de 28.000 milions fins al 2028. Animada pels vents de liberalització que apareixen de la mà del primer ministre britànic, Keir Starmer, el president d’Iberdrola, Ignacio Galán, va mostrar ahir les seves cartes en la primera cimera sobre inversió internacional organitzada per l’Executiu britànic.
El Govern britànic va prometre ahir flexibilitzar les seves normes per fomentar la inversió estrangera durant una cimera que va reunir desenes de responsables de multinacionals. "Estic decidit a fer tot el que estigui al meu abast per impulsar el creixement. Estic decidit a fer d’aquest país l’economia de més ràpid creixement del G-7", va dir Starmer en l’obertura d’aquesta cimera: "Ara és el moment de recolzar la Gran Bretanya", va insistir el primer ministre.
Notícies relacionadesGalán va estar atent al guió i va prometre inversions a canvi d’expectatives. Els laboristes, la popularitat dels quals s’ha desplomat des de la seva arribada al poder al juliol, apostaven per aquesta cimera per reforçar les seves relacions amb les empreses, després de 14 anys de governs conservadors marcats per un Brexit intimidador. Els laboristes s’han conjurat a buscar suports empresarials com a recepta imbatible per encarrilar l’economia sense augmentar el dèficit públic.
Iberdrola no està sola en el seu suport als plans del Govern britànic. Ahir es van anunciar 1.300 milions d’euros per part del Manchester Airports Group per ampliar i renovar l’aeroport de Stansted a Londres.
- Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- Nou Pontífex Parla l'investigador de Tortosa que va dissoldre la secta Sodalicio del Perú: "El papa Lleó XIV va tenir un paper imprescindible"
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família de Barcelona convidarà el Papa Lleó XIV pel centenari de Gaudí al juny de 2026
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’