Moda
Adidas se salva per TikTok
Famosos i xarxes socials centren l’exitosa estratègia de màrqueting per a les clàssiques vambes de tres ratlles, amb unes vendes que han permès que l’empresa de roba esportiva surti de pèrdues.
Amb mitjons llargs i pantalons curts, per anar a l’aeroport o fer un tomb. Kendall Jenner, Bella Hadid i Blanca Suárez són algunes de les celebrities que han caigut rendides davant les clàssiques vambes de tres ratlles d’Adidas i ho deixen clar a les seves xarxes socials. Gràcies a elles, Adidas ha fet un gir de 180 graus als seus resultats financers.
Fins aquest any, Adidas encadenava trimestres de pèrdues i el 2023 va registrar el seu benefici net més baix en 20 anys. Tot ha canviat aquest any. Els seus ingressos han augmentat un 8,9% fins als 5.822 milions d’euros i el benefici net atribuït s’ha disparat un 125,8% fins als 190 milions, en el segon trimestre de 2024. La contribució de les Adidas Samba als ingressos totals van augmentar del 10% el 2015 al 26% el 2023, a falta de conèixer el resultat de 2024, quan s’ha disparat la seva popularitat.
Competidors a la baixa
La situació dels seus rivals és molt diferent. Nike va avançar que els seus ingressos cauran un 10% en el primer trimestre fiscal (el seu any fiscal va finalitzar el 31 de maig) i els descensos es prolongaran fins al 2025. Puma va patir un enfonsament del seu benefici del 13,7% el 2023 pel debilitament de la demanda. I Foot Locker va tancar el seu primer trimestre de l’any fiscal 2024 (finalitzat el 4 de maig) amb una caiguda de vendes del 2,7%.
¿Què tenen les Samba que les fan tan irresistibles? Una estratègia de màrqueting adaptada als nous temps. "Adidas ha convertit les Samba en un dels seus productes de referència sense recórrer a mitjans convencionals, com la televisió, la ràdio i la publicitat, sinó a través d’internet. Així es va convertir en producte viral", esbossa el professor de l’OBS Business School, Eduardo Irastorza. La clau és adaptar el missatge al possible públic comprador: als joves els interessa veure influencers, actrius i cantants que veneren aquestes vambes mentre els més grans senten nostàlgia. Adidas també ha utilitzat edicions limitades. "Són productes actitudinals, per això no estan basats en el preu, sinó en l’exclusivitat", afegeix Irastorza.
"La marca ha portat a terme una excel·lent campanya a TikTok, el millor mitjà per reclutar adolescents disposats a provar nous productes", assenyala el soci responsable d’EY Transforma i de la pràctica de Business Consultoria, Javier Vello.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
- Quotes pesqueres La UE autoritza 143 dies de captures per als pescadors del Mediterrani, sense requisits ambientals extres
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
