Moda
Adidas se salva per TikTok
Famosos i xarxes socials centren l’exitosa estratègia de màrqueting per a les clàssiques vambes de tres ratlles, amb unes vendes que han permès que l’empresa de roba esportiva surti de pèrdues.

Amb mitjons llargs i pantalons curts, per anar a l’aeroport o fer un tomb. Kendall Jenner, Bella Hadid i Blanca Suárez són algunes de les celebrities que han caigut rendides davant les clàssiques vambes de tres ratlles d’Adidas i ho deixen clar a les seves xarxes socials. Gràcies a elles, Adidas ha fet un gir de 180 graus als seus resultats financers.
Fins aquest any, Adidas encadenava trimestres de pèrdues i el 2023 va registrar el seu benefici net més baix en 20 anys. Tot ha canviat aquest any. Els seus ingressos han augmentat un 8,9% fins als 5.822 milions d’euros i el benefici net atribuït s’ha disparat un 125,8% fins als 190 milions, en el segon trimestre de 2024. La contribució de les Adidas Samba als ingressos totals van augmentar del 10% el 2015 al 26% el 2023, a falta de conèixer el resultat de 2024, quan s’ha disparat la seva popularitat.
Competidors a la baixa
La situació dels seus rivals és molt diferent. Nike va avançar que els seus ingressos cauran un 10% en el primer trimestre fiscal (el seu any fiscal va finalitzar el 31 de maig) i els descensos es prolongaran fins al 2025. Puma va patir un enfonsament del seu benefici del 13,7% el 2023 pel debilitament de la demanda. I Foot Locker va tancar el seu primer trimestre de l’any fiscal 2024 (finalitzat el 4 de maig) amb una caiguda de vendes del 2,7%.
¿Què tenen les Samba que les fan tan irresistibles? Una estratègia de màrqueting adaptada als nous temps. "Adidas ha convertit les Samba en un dels seus productes de referència sense recórrer a mitjans convencionals, com la televisió, la ràdio i la publicitat, sinó a través d’internet. Així es va convertir en producte viral", esbossa el professor de l’OBS Business School, Eduardo Irastorza. La clau és adaptar el missatge al possible públic comprador: als joves els interessa veure influencers, actrius i cantants que veneren aquestes vambes mentre els més grans senten nostàlgia. Adidas també ha utilitzat edicions limitades. "Són productes actitudinals, per això no estan basats en el preu, sinó en l’exclusivitat", afegeix Irastorza.
"La marca ha portat a terme una excel·lent campanya a TikTok, el millor mitjà per reclutar adolescents disposats a provar nous productes", assenyala el soci responsable d’EY Transforma i de la pràctica de Business Consultoria, Javier Vello.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»