Cimera econòmica
La baixa productivitat centrarà la reunió anual del Cercle
A la trobada hi assistiran el Rei, Sánchez, Aragonès i altres representants polítics
Es torna a celebrar per segon any consecutiu poc després d’unes eleccions. Però, igual que el 2023, els seus promotors confien que sigui una trobada com menys política, millor. El Cercle d’Economia vol centrar la seva reunió anual en la mala evolució de la productivitat espanyola, un element, diuen, que repercuteix en la pèrdua de posició en termes de renda per càpita respecte a la UE i en l’Estat del benestar. "És un tema que ens preocupa", van dir el president de l’entitat, Jaume Guardiola, i el director general de la reunió, Miquel Nadal, en la seva presentació.
La 39a edició d’aquesta trobada serà del dimecres 22 al divendres 24 de maig i, per primera vegada, al Palau de Congressos de la Diagonal. Portarà per títol El món a prova: estratègies per impulsar la productivitat i el benestar en temps de canvi i comptarà amb figures com el director d’Educació de l’OCDE i inventor de les proves PISA i la nova consellera delegada de Vueling, entre d’altres.
El Cercle espera el rei Felip VI; el president del Govern, Pedro Sánchez; el president en funcions Pere Aragonès, i el líder de l’oposició, Alberto Núñez Feijóo.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- Multes La DGT aclareix les multes que et poden posar per conduir amb xancletes
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia
- Patrimoni artístic El patronat del MNAC al·legarà «incapacitat tècnica» per traslladar les pintures de Sixena
- Corrupció Sánchez nomena un equip interí liderat per Narbona per assumir l'Organització al PSOE mentre tria substitut per a Santos Cerdán
- Idescat L’economia catalana va créixer més de l’esperat el primer trimestre per una empenta més gran de la indústria