La DO Cava salva l’any i ven l’1% més, tot i caure la demanda internacional

anotacin-2019-12-02-174519
A les portes de Nadal i amb dades només fins al setembre, la denominació d’origen (DO) Cava augurava unes dades de tancament del 2023 que reflectirien un any difícil. Tres mesos més tard, amb el dibuix complet ja a la seva disposició, poden confirmar que ho ha sigut. Les companyies que operen sota el paraigua d’aquesta etiqueta (Codorniu, Freixenet, Juvé & Camps…) han venut, en conjunt, pràcticament el mateix nombre d’ampolles que l’any anterior, una quantitat que fins i tot cau lleugerament a escala internacional. "El nostre nord és l’avaluació", va receptar ahir el president del Consell Regulador del Cava, Javier Pagés, que veu clar que el volum de vendes no pot créixer gaire més en el futur i que toca redoblar esforços per revaloritzar el sector i que el que sí que creixi sigui la facturació.
Un 8% més d’ingressos
Notícies relacionadesEl balanç de final d’any ja va una mica en aquesta línia. Malgrat vendre només un 1% més respecte a l’exercici previ (252 milions d’ampolles), la DO cava va ingressar un 8% més per aquesta activitat (2.200 milions d’euros). Això es deu a l’increment de preus associat a la inflació generalitzada, al fet que la sequera ha reduït considerablement la quantitat de producte disponible –l’última collita va ser gairebé un 40% inferior a Catalunya en comparació amb el 2021, l’última sense efectes adversos del canvi climàtic– i al fet que els cellers estan treballant en fer producte "d’un nivell més alt i més exquisit", que és el gran objectiu d’aquest consell regulador.
És en bona mesura per això que Pagés va valorar positivament el comportament de les companyies que representa el 2023. "Tornem a arribar a una xifra rècord després de diversos anys consecutius, això és una cosa molt significativa i positiva", va resumir aquest empresari, que va destacar el valor de vendre un 1% més d’ampolles en un context marcat per una desacceleració generalitzada de l’economia a escala mundial.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032