BÀSQUET
Xavi Pascual accepta convertir-se en el nou entrenador del Barça de bàsquet
El tècnic de Gavà firmarà un contracte de tres anys i es farà càrrec de l’equip a partir de la setmana vinent
El Barça atura la crisi amb un agònic triomf a Múnic
Després de diversos dies de negociacions i de dubtes, Xavi Pascual ha acceptat convertir-se en entrenador del Barça de bàsquet, i substituir el destituït Joan Peñarroya. El tècnic de Gavà assumirà el càrrec amb un contracte fins al 2028 i iniciarà d’aquesta manera una segona etapa al capdavant de la segona secció més important de la institució blaugrana.
Un dia després de la victòria davant el Bayern a l’Eurolliga, sota el comandament provisional d’Òscar Orellana, el club segella el fitxatge d’una figura coneguda pel barcelonisme i en particular per Joan Laporta, que ja el va posar al capdavant de l’equip estrella del Palau. Amb Pascual, el Barça va conquerir la màxima competició continental el 2010.
Óscar Orellana dona instruccions als seus jugadors, aquest dimecres a la pista del Bayern de Múnic. /
Pascual no es farà càrrec de l’equip fins la setmana que ve, una vegada tancada la burocràcia de la seva incorporació, per la qual cosa Orellana dirigirà el Barça tant aquest divendres contra el Virtus Bolonya en partit d’Eurolliga com diumenge contra el Baskonia a la Lliga Endesa. Els dos partits es disputaran en un Palau que ja va exterioritzar el seu cansament després de la derrota davant el Reial Madrid. Amb aquest anunci, és d’esperar que les aigües es calmin.
Diversos dies de negociacions
Notícies relacionadesLes negociacions amb Pascual van començar diumenge passat, després d’una concloent derrota a Girona que va significar l’acomiadament de Peñarroya. Falta saber si Pascual ha aconseguit arrencar el compromís de fitxatges per reforçar l’equip o al final ha acceptat la situació precària de l’entitat, lligada de mans per la seva delicada situació econòmica i un límit salarial que afecta totes les seccions, no només la plantilla del primer equip de futbol.
L’opció de Xavi Pascual era còmoda i segura, ja que estava lliure, vivint a Gavà i el seu barcelonisme està fora de dubtes. A més, sempre s’ha mostrat agraït pel tracte que li va dispensar Laporta quan el va nomenar entrenador el 2008. I coneix bé la casa.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Tractorades Protesta del camp contra el Mercosur: agricultors catalans tallen de matinada l’AP-7 i l’N-II a Pontós i francesos es planten davant la torre Eiffel
- Trànsit Interior no multarà per un període «raonable» conductors que no portin la balisa V-16
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Propòsits sense dreceres
- Negociació amb el Govern Sánchez i Junqueras pacten un nou finançament que garanteix l’ordinalitat i aportarà 4.700 milions més a Catalunya
- Èxit musical Joe Keery (Djo), el protagonista de ‘Stranger things’ que ha desbancat Taylor Swift a Spotify
