La llei antimonopoli de la UE per al mercat digital comença a rodar

Els gegants tecnològics han de començar a acatar una norma que els ha obligat a modificar una vintena de serveis

La llei antimonopoli de la UE per al mercat digital comença a rodar
1
Es llegeix en minuts
Carles Planas Bou
Carles Planas Bou

Periodista

Especialista en tecnologia i el seu impacte sociopolític.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Internet ja ha començat a canviar, almenys a la Unió Europea (UE). Des de dimecres passat, els gegants tecnològics que dominen el sector digital han d’acatar la Llei de Mercats Digitals (DMA, per les seves sigles en anglès), la pionera regulació antimonopoli que té com a missió acabar amb les seves pràctiques abusives, garantir una competència justa i beneficiar els consumidors europeus. El 6 de setembre, la Comissió Europea va assenyalar les sis grans empreses que han de complir aquesta normativa: Alphabet (Google), Amazon, Apple, ByteDance (TikTok), Meta (Facebook) i Microsoft. Llavors, Brussel·les els va donar un termini de sis mesos per adaptar-se a les noves obligacions que va acabar la setmana passada. De no fer-ho s’enfrontaran a multes milmilionàries que poden ascendir fins al 10% del seu volum de negoci global i fins i tot fins al 20% per a les que reincideixin.

Notícies relacionades

Fins a 22 serveis afectats

L’amenaça de sanció ha obligat les anomenades Big Tech a fer una sèrie de canvis que afecten un total de 22 dels seus serveis com ara Instagram, Youtube, WhatsApp, Google Maps i LinkedIn. El sistema operatiu Android, per exemple, deixarà de prioritzar el cercador de Google i el seu navegador, Chrome, perquè siguin els usuaris que elegeixin quin servei utilitzen. I els usuaris de TikTok podran descarregar una còpia de les seves publicacions per compartir-les fàcilment en altres plataformes.