Emprenedores
El poder d’estar entre aliades
El club està pensat com «un trampolí per al talent femení», diu la directora
Un grup de sòcies i col·laboradores de Juno House reflexionen sobre com el fet de connectar amb altres dones els ha ajudat a créixer en el món dels negocis i sostenir la confiança en elles mateixes en un món encara predominantment masculí.
Treballen en sectors aparentment molt allunyats entre si. Una lidera una empresa de cosmètica, una altra fa documentals i tres més es mouen en el terreny de la consultoria, del vi i dels viatges. El que tenen en comú és la vocació emprenedora, les ganes de trencar sostres i, en un sentit més pragmàtic, que totes formen part d’una manera o altra de Juno House, un club que només accepta sòcies i que està especialment pensat per ser "un trampolí per al talent femení" i un "refugi urbà" on es pugui acudir per envoltar-se de "companyes i amigues que inspirin".
Almenys així ho resumeix Natalie Batlle, que va posar a rodar la iniciativa el 2022 i s’ocupa de la direcció. "En aquests dos anys hem vist de tot: el poder del woman-to-woman, que l’oportunitat és tremenda i que les sinergies es produeixen cada dia quan ens trobem en un espai segur i inspirador", explica ella mateixa. Al seu voltant, 11 dones, la majoria sòcies del club, hi estan d’acord.
EL PERIÓDICO les ha reunides per parlar de lideratges femenins, de fins a quin punt és complex arribar i mantenir-se a dalt de tot de la cadena de comandament d’una gran companyia, d’emprenedoria en general i, en definitiva, de com es pot bregar amb un món encara predominantment masculí.
Elles són Ariadna Vallverdú, consultora d’Accenture; Laura Guix, fundadora de l’agència Pressego Comunicación; la periodista Charo Sebastián; Andrea Draper, cofundadora de la consultoria Octava, i Sonia Muñoz, fundadora de Talented Consulting, per esmentar-ne unes quantes. Conèixer-se, diuen, els ha suposat entendre que el problema ve més de fora que de dins, i que, envoltades de la gent adequada, es pot arribar gairebé a qualsevol lloc.
"La perspectiva de gènere en els negocis canvia el negoci, perquè les dones posem la vida al centre: no construïm compartimentant, no podem ser exitoses obtenint només una parcel·la del que ens toca", diu una d’elles. "Aquí no ens hem empoderat, perquè ja veníem empoderades; aquí hi hem trobat sobretot connexions amb altres sectors que no són els nostres; jo, per exemple, he après molt de finances, de creació de marca...", exemplifica una altra.
‘Networking’ i confiança
Notícies relacionades"Veure un grup de dones joves fer això incentiva perquè veus que sí que es pot fer, que hi ha referents dones... Això t’anima a seguir aquests passos", afegeix una altra. "És molt més fàcil fer negoci quan tens el networking i la confiança", diu l’última.
A l’haver començat a compartir espais, inquietuds i projectes han començat a reforçar la confiança personal i a entendre que sí que hi ha prou espai per a elles en el món empresarial quan les regles del joc són més afins a les seves particularitats. Per això que, al preguntar-los què farien si tinguessin una vareta màgica amb què poguessin construir un escenari ideal, parlin, sobretot, d’educació.
- Lluita contra el frau Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- PRIMER ANIVERSARI Mantenir Consell de Cent costa deu vegades més que Diputació
- lliga f Alexia i Mariona es reivindiquen en una aclaparadora golejada (8-0)
- Les barraques de Montcada pugen un 25% després de dos anys d’oblit
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- TENNIS Alcaraz s’acomiada en quarts de final i deixa orfe Madrid
- Copa Amèrica de vela Una regatista d’estirp a l’equip espanyol
- lliga f Alexia i Mariona es reivindiquen en una aclaparadora golejada (8-0)
- Apunt Queden cinc finals