Balanç de les rebaixes
Només dues de cada 10 pimes van vendre més per Nadal
L’eufòria consumista va esquivar el petit comerç, segons es desprèn d’una enquesta de la patronal catalana del sector
![Només dues de cada 10 pimes van vendre més per Nadal Només dues de cada 10 pimes van vendre més per Nadal](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/b9464736-df06-4cfc-ab6f-cec8ffba6355_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
La majoria de comerços que formen part de la xarxa de Pimec (patronal catalana de la petita i la mitjana empresa catalana) van vendre aquesta campanya de Nadal el mateix o menys que en l’anterior. Senyal que els alts (i inesperats) nivells de consum que va celebrar el gran comerç durant el Black Friday, el pont de la Constitució i l’època de compres prenadalenques no van traspuar en el petit comerç. Fins i tot així, aquests negocis –van apuntar ahir a Pimec- han demostrat la seva "resiliència": davant la situació econòmica actual, diuen, analitzant la situació en sentit oposat, un 55% va mantenir o va augmentar les seves vendes.
D’acord amb una enquesta realitzada a uns 365 establiments de diversos sectors, un 45% dels comerços no alimentaris (venda de roba, cosmètica, joguines, electrònica...) van percebre una reducció de les seves vendes durant la campanya de Nadal i Reis que comença el 2023 i acaba el 2024. Un 33% va respondre que la seva activitat va ser pràcticament la mateixa i només un 22% va celebrar haver-les augmentat.
Millor en alimentació i begudes
Notícies relacionadesEl balanç va ser lleugerament millor en el cas dels negocis dedicats a la venda d’alimentació i begudes (gairebé la meitat de la mostra va ingressar el mateix que l’any passat, i un 35% encara més) i als establiments de serveis (un 49% va facturar el mateix i un 27% va incrementar les vendes), però sobretot el cas de la restauració, en què gairebé la meitat dels negocis han ingressat més aquest any que l’anterior.
En qualsevol cas, en general, la lectura de Pimec és relativament positiva. "A través d’aquestes dades podem posar en valor la resiliència dels establiments de proximitat durant la campanya de Nadal davant la situació econòmica actual, ja que un 67% dels comerciants [en conjunt] han pogut mantenir les seves vendes o incrementar-les", va resumir el president de Pimec Comerç, Antoni Torres, junt amb la directora de la mateixa divisió, Pilar Mínguez. "La tasca de cohesió social i manteniment del model de societat que permeten els establiments de proximitat s’ha pogut continuar desenvolupant malgrat l’increment de la burocràcia administrativa i de les taxes i impostos que suporta el sector", va aprofitar per denunciar. Aquest sondeig mostra que la despesa més habitual en regals per Nadal va oscil·lar entre 20 i 50 euros. És el tiquet mitjà que ha identificat el 43% dels comerços no alimentaris consultats.
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- SUCCESSOS Presó per al maquinista i un excàrrec d’Adif per l’accident de l’Alvia
- Gislan Zekri, estudiant de Treball Social: "Entendre el context cultural de la persona és vital per ajudar-la"
- Narcotràfic Confiscades quatre tones de cocaïna al port de Barcelona
- Comercialitzat als EUA La UE no aprova el fàrmac que alenteix l’avenç de l’Alzheimer
- Vacances alternatives L’‘airbnb’ de les mascotes