Balanç de les rebaixes

Només dues de cada 10 pimes van vendre més per Nadal

L’eufòria consumista va esquivar el petit comerç, segons es desprèn d’una enquesta de la patronal catalana del sector

Només dues de cada 10 pimes van vendre més per Nadal

paula clementE

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

La majoria de comerços que formen part de la xarxa de Pimec (patronal catalana de la petita i la mitjana empresa catalana) van vendre aquesta campanya de Nadal el mateix o menys que en l’anterior. Senyal que els alts (i inesperats) nivells de consum que va celebrar el gran comerç durant el Black Friday, el pont de la Constitució i l’època de compres prenadalenques no van traspuar en el petit comerç. Fins i tot així, aquests negocis –van apuntar ahir a Pimec- han demostrat la seva "resiliència": davant la situació econòmica actual, diuen, analitzant la situació en sentit oposat, un 55% va mantenir o va augmentar les seves vendes.

D’acord amb una enquesta realitzada a uns 365 establiments de diversos sectors, un 45% dels comerços no alimentaris (venda de roba, cosmètica, joguines, electrònica...) van percebre una reducció de les seves vendes durant la campanya de Nadal i Reis que comença el 2023 i acaba el 2024. Un 33% va respondre que la seva activitat va ser pràcticament la mateixa i només un 22% va celebrar haver-les augmentat.

Millor en alimentació i begudes

Notícies relacionades

El balanç va ser lleugerament millor en el cas dels negocis dedicats a la venda d’alimentació i begudes (gairebé la meitat de la mostra va ingressar el mateix que l’any passat, i un 35% encara més) i als establiments de serveis (un 49% va facturar el mateix i un 27% va incrementar les vendes), però sobretot el cas de la restauració, en què gairebé la meitat dels negocis han ingressat més aquest any que l’anterior.

En qualsevol cas, en general, la lectura de Pimec és relativament positiva. "A través d’aquestes dades podem posar en valor la resiliència dels establiments de proximitat durant la campanya de Nadal davant la situació econòmica actual, ja que un 67% dels comerciants [en conjunt] han pogut mantenir les seves vendes o incrementar-les", va resumir el president de Pimec Comerç, Antoni Torres, junt amb la directora de la mateixa divisió, Pilar Mínguez. "La tasca de cohesió social i manteniment del model de societat que permeten els establiments de proximitat s’ha pogut continuar desenvolupant malgrat l’increment de la burocràcia administrativa i de les taxes i impostos que suporta el sector", va aprofitar per denunciar. Aquest sondeig mostra que la despesa més habitual en regals per Nadal va oscil·lar entre 20 i 50 euros. És el tiquet mitjà que ha identificat el 43% dels comerços no alimentaris consultats.

Temes:

PIMEC