El PP només recolzarà el decret si s’augmenten les rebaixes de l’IVA
Els conservadors insisteixen que han de mantenir-se les baixades de l’IVA a la llum i estendre’s a carn, peix i conserves
El PP exigeix que l’Executiu reculi en algunes de les mesures anunciades pel president del Govern i aprovades en el decret anticrisi, l’últim de l’any, si volen comptar amb el seu vot afirmatiu quan arribi la convalidació al Congrés. La posició la va traslladar la vicesecretària d’Organització, Carmen Fúnez, després de la reunió del comitè de direcció ahir. Al mateix temps que compareixia Pedro Sánchez, al PP insistien: esperaran a conèixer amb "exhaustivitat" totes les mesures del decret, però només es plantegen recolzar-lo si es manté l’IVA de la llum i el gas en els nivells actuals i no s’emprenen les pujades graduals previstes. També volen que aquesta baixada s’apliqui a la carn, el peix i les conserves, juntament amb la resta d’aliments bàsics.
"Exigirem que aquesta baixada de l’IVA és una necessitat. No entenem la falta de sensibilitat amb les famílies que pitjor ho passen i l’afany recaptatori en un moment en què hi ha un rècord de recaptació. Estudiarem amb concreció el reial decret, però el nostre posicionament és clar", va concloure Fúnez.
Fa mesos que el PP insisteix que la baixada impositiva del cistell de la compra, en plena crisi inflacionista, havia d’estendre’s a la carn, el peix i les conserves perquè els aliments "han pujat un 30%" i, això, diuen els conservadors, obliga a prendre mesures d’alleujament. Igual que va fer Juan Bravo, el responsable econòmic del PP, Fúnez va recalcar la necessària deflactació de l’IRPF per a les rendes mitjanes i baixes, per garantir que la pujada de preus no es mengi la capacitat econòmica de les famílies.
Crisi energètica
Els populars van tornar a treure pit que les mesures "copiades" al PP han fet efecte, tenint en compte que durant mesos el Govern es negava a abaixar l’IVA de la llum i l’electricitat, i finalment hi van accedir. Sánchez va avançar una pujada esglaonada de la fiscalitat sobre l’energia fins a recuperar, a poc a poc, els nivells previs a l’esclat de la crisi energètica. És a dir, fins a recuperar l’IVA al 21%. El 2024, l’IVA de l’electricitat pujarà el 10%, mentre que el de gas natural se situarà en aquest nivell els tres primers mesos.
El PP també insisteix a mantenir la reunió amb les dues vicepresidentes econòmiques, María Jesús Montero i Teresa Ribera, en els pròxims dies per intentar influir en aquest decret.
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
- Els últims espeternecs de la borrasca Emilia encenen avisos per pluja i tempestes al litoral mediterrani
