«Greu afectació»
El Port de Barcelona carrega contra la proposta de Foment del Treball d’ampliar la pista de l’aeroport cap a la Ricarda

El president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, ha enviat una carta a Foment del Treball en què carrega contra la proposta d’ampliació de l’aeroport del Prat cap a la Ricarda presentada aquest dilluns a la seu empresarial. La missiva, dirigida al seu president, Josep Sánchez Llibre, critica l’entitat que la idea de prolongar la pista a 840 metres cap al nord comporta «greus potencials afectacions» en la infraestructura portuària.
Salvadó recorda que fa «dos anys el port barceloní que treballa i requereix a les administracions competents en trànsit aeri» per aconseguir que les grues del moll Prat puguin passar dels 80 metres d’altura 90 metres. La idea presentada per la comissió d’experts de Foment del Treball podria fer anar en orris aquesta voluntat.
Informat «reiteradament»

Un avió enlairant-se de l’aeroport del Prat /
Aquestes grues més altes permeten operar amb els barcos de mercaderies, que cada vegada són més grans i que, en el futur, ho seran més. El president del Port insisteix en la carta que, malgrat que s’ha informat «de manera reiterada» que aquesta prolongació cap al nord condicionaria les seves possibilitats de creixement, la patronal ha mantingut la proposta, cosa que qualifica de «greu». En la roda de premsa de presentació, el president de la comissió, Lluís Moreno, ha admès que la seva idea afectava el port.
«El port ja no pot operar de manera eficient avui dia com a conseqüència de l’impacte de les servituds derivades de la proximitat amb l’aeroport», prossegueix la carta. «Una futura ampliació de l’aeroport cap al nord agreujarà aquesta situació i posarà en risc l’imprescindible trasllat cap al sud de la terminal més pròxima a la ciutat», es queixa.
Lluís Salvadó Foment del Treball Logística Aeroport de Barcelona Port de Barcelona Transport marítim AENA Transport aeri Transports Infraestructures Ports Aeroports
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Salut La Vall d’Hebron impulsa un nou fàrmac contra l’obesitat
- Art ‘La Madona de Portlligat’ de Dalí torna a Figueres
- Salut L’Hospital de Terrassa reforma les urgències psiquiàtriques