Al Saló Nàutic

El Periódico presenta ‘Blau’, el nou suplement sobre la Copa Amèrica de Vela i l’economia blava

2
Es llegeix en minuts

Barcelona acollirà a partir de l’estiu que ve la Copa Amèrica de Vela, però la ciutat viu des de fa mesos una intensa activitat entorn del seu litoral que està tenint un impacte que va molt més enllà del seu territori. En aquest context neix Blau, el nou suplement d’El Periódico.

Blau permet seguir-ho tot de prop. D’una banda, què passa amb detall a la Copa Amèrica: conèixer els equips, l’enginyeria darrere de cada barco, les normes i l’evolució de la competició. D’altra banda, és una plataforma per donar a conèixer l’economia blava i tota l’activitat que s’està erigint entorn del mar, i que amb focus en la sostenibilitat, està deixant empremta en la pràctica esportiva a la ciutat, en la indústria i l’economia.

Innovació i sostenibilitat

Mentre els sis equips que participaran en la competició estan entrenant a les aigües davant la ciutat, s’està portant a terme no només la reforma del seu litoral, sinó també una obertura al mar en tots els sentits: física amb la transformació dels espais; social mitjançant la recerca de l’acostament de tots els ciutadans en el relacionat amb el mar més enllà de les seves platges; i econòmica a través de l’impuls d’una nova activitat centrada en la innovació, els oceans i la sostenibilitat.

 

Inauguració del Saló Nàutic a Barcelona /

JORDI COTRINA

«Igual com durant els Jocs Olímpics i amb la celebració del Fòrum de les Cultures, sempre que Barcelona ha iniciat un nou projecte, ens hem preguntat què podíem fer», ha explicat aquest dimecres el director d’EL PERIÓDICO, Albert Sáez, en la presentació de Blau en el marc del Saló Nàutic de Barcelona. En aquesta ocasió, el seguiment d’aquesta espectacular competició que de nou serveix de projecció de Barcelona i que genera interès en els cinc continents, així com de tota l’economia relacionada amb el mar i la sostenibilitat, es podrà llegir a través de les 27 capçaleres que reuneix el grup Prensa Ibérica.

Notícies que interessin a la gent

Notícies relacionades

Totes, precisament –des de Vigo, passant per Astúries i fins a València–, ubicades en ciutats davant el mar i per això molt pròximes al seu torn amb l’economia blava. El que el lector troba a ‘Blau’, al qual es pot accedir des del ‘home’ de la capçalera, no és altra cosa que actualitat. ‘Blau’ «se centra a donar notícies que interessen a la gent», va definir Sáez.

Inauguració del Saló Nàutic a Barcelona /

JORDI COTRINA

La periodista Cristina Buesa, amb una llarga trajectòria a EL PERIÓDICO i que segueix des de fa mesos tota l’actualitat entorn de la Copa Amèrica, és al capdavant del suplement. «A més de seguir el dia a dia de la Copa Amèrica i de fer d’altaveu perquè arribi a tots els racons», afirma Buesa, «es podran conèixer les últimes informacions sobre el desenvolupament de tota una nova indústria relacionada amb la innovació i la sostenibilitat entorn del mar, valors amb què EL PERIÓDICO se sent molt còmplice».