Laboral
Treball nega la necessitat de regularitzar immigrants per cobrir vacants de llocs de treball
Treball replica als hotelers que la falta de cambrers se soluciona pagant més
Catalunya necessitarà 120.000 perfils d’FP en tres anys per cobrir vacants

El Ministeri de Treball nega que Espanya tingui un problema de vacants de llocs de treball impossibles de cobrir i, en conseqüència, no troba la necessitat de flexibilitzar els requisits per permetre que els estrangers s’incorporin al mercat laboral a Espanya, tal com proposa el ministre de Seguretat Social, José Luis Escrivá i demanda la patronal CEOE. «Entenem que les dificultats en alguns sectors i en alguns territoris no són imputables a l’existència de falta de personal per treballar, sinó a les males condicions de treball que s’ofereixen», afirmen a Treball, amb arguments semblants als que al seu dia va utilitzar el president dels EUA, Joe Biden, en el seu cèlebre ‘pay them more’ («paguin-los més»).
Les dades de l’enquesta trimestral de cost laboral (ETCL) que publica de manera trimestral l’Institut Nacional d’Estadística (INE) donen com a resultat que a Espanya hi ha prop de 141.000 llocs de treball. Aquesta xifra amb prou feines representa el 0,9% de l’ocupació a Espanya, la taxa més baixa de la Unió Europea, i això porta els representants del Ministeri de Treball a negar que existeixi un problema al país per a la cobertura de vacants, en contra de les dificultats que al·leguen els empresaris per cobrir els llocs que ofereixen en sectors com l’hostaleria o la construcció, entre altres sectors. El cert és, també, que aquesta xifra de 141.000 vacants és molt superior a la que existia abans de la pandèmia (per sota dels 100.000) i gairebé duplica les 74.000 del segon trimestre del 2020. A més, la xifra de 140.000 de llocs sense cobrir representa gairebé el 40% de l’ocupació creada l’últim any.
Notícies relacionadesEls arguments de Treball xoquen amb les dificultats que sí que percep el ministre de Seguretat Social, José Luis Escrivá, que s’ha mostrat disposat a flexibilitzar la regularització d’immigrants sense papers que, després de dos anys a Espanya, realitzin una formació que permeti la seva inclusió en el mercat laboral. Si, com defensa el Ministeri de Treball, no existeix un problema de vacants, tampoc existiria la necessitat d’una regularització extraordinària.
Afegeixen a Treball que, si realment existeixen problema de cobertures de vacants per a certes tasques o en determinades geografies, això sí que hauria de trobar reflex al catàleg d’ocupacions de díficil cobertura que sí que poden ser ateses mitjançant la contractació en origen de treballadors estrangers, prèvia discussió en el diàleg social.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Nou Pontífex Parla l'investigador de Tortosa que va dissoldre la secta Sodalicio del Perú: "El papa Lleó XIV va tenir un paper imprescindible"
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família de Barcelona convidarà el Papa Lleó XIV pel centenari de Gaudí al juny de 2026
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’
- Negociació PSOE-Junts El Consell de la UE tornarà a debatre sobre l’oficialitat del català el 27 de maig