Anunci d’Aragonès

El nobel d’economia Joseph Stiglitz rebrà el XXXV Premi Internacional Catalunya

  • Enquesta CIS: Colau i Collboni es disputen la victòria a Barcelona i Trias superaria Maragall

  • Les principals prediccions electorals

El nobel d’economia Joseph Stiglitz rebrà el XXXV Premi Internacional Catalunya

EFE / ALEJANDRO GARCÍA

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La Generalitat ha concedit el XXXV Premi Internacional Catalunya a l’economista nord-americà Joseph Stiglitz, premi Nobel d’economia el 2001. Professor de la Universitat de Colúmbia, Stiglitz (1943) és una referència a escala mundial per la seva defensa d’una política econòmica «orientada cap a la dignitat de les persones i el benestar col·lectiu», ha destacat el president de la Generalitat, Pere Aragonès, en l’acte d’anunci del guardó.

Notícies relacionades

El premi, dotat amb 80.000 euros i una escultura d’Antoni Tàpies, s’entregarà a Stiglitz en una cerimònia que tindrà lloc el 22 de juny al Palau de la Generalitat. Aragonès ha posat en valor la «voluntat transformadora» de Stiglitz, així com la seva «inequívoca mirada destinada a millorar l’economia i també el món». «És una referència per a tots els que creiem que la política econòmica s’ha d’orientar cap a la dignitat de les persones i el benestar col·lectiu, a la construcció d’un món més just i més lliure, i on el conjunt de la humanitat guanyem qualitat de vida i puguem portar a terme el nostre projecte de vida amb seguretat i llibertat», ha assenyalat.

El president ha remarcat el «pragmatisme transformador» de Stiglitz i les seves anàlisis sobre «com el sistema econòmic actual exclou moltes persones» i les desigualtats econòmiques «acaben provocant desigualtats polítiques, amb el deteriorament de la democràcia que comporta això.» Així mateix, ha posat en relleu la virtut de Stiglitz de «donar una dimensió pràctica al seu pensament i als resultats de la seva investigació, implicant-se i treballant en les principals institucions econòmiques de món.» «Més enllà de l’idealisme, Stiglitz ens ensenya com des de l’economia és possible construir un món més just, més pròsper, més verd, més feminista i, per tant, més lliure», ha afegit.