Aerolínies
Fernando Candela dirigirà Iberia «fins a final d’any» després de la inesperada sortida de Sánchez-Prieto
L’actual president de la companyia se’n va «per decisió pròpia» per afrontar «nous projectes professionals fora de la indústria aeronàutica»
Iberia-Air Europa: Una fusió en quatre actes
La guerra dificulta la recuperació del turisme asiàtic perquè els avions han de fer més voltes

Canvi a Iberia. L’actual president de l’aerolínia, Javier Sánchez-Prieto, deixa la companyia de manera inesperada i «per decisió pròpia» per afrontar «nous projectes professionals fora de la indústria aeronàutica». El substituirà de forma transitòria «fins a final d’any» Fernando Candela, actual conseller delegat de LEVEL, segons ha avançat el grup IAG en un comunicat.
Sánchez-Prieto ha format part del hòlding d’aerolínies més de 12 anys. Va arribar a la presidència d’Iberia el setembre del 2020 en substitució de Luis Gallego, que va ser designat conseller delegat del grup IAG després de la retirada de Willie Walsh. Abans, va ser conseller delegat de Vueling i també va formar part de l’equip directiu i fundacional d’Iberia Express.
«Ha sigut un honor per mi estar aquests anys al capdavant d’Iberia. Em sento molt orgullós d’haver format part de l’equip que ha aconseguit prosseguir amb la transformació d’Iberia fins a convertir-la en una de les millors companyies del món. M’emporto una magnífica experiència professional i el privilegi d’haver treballat amb uns professionals extraordinaris que són capaços d’aconseguir tot el que es proposin», assenyala Sánchez Prieto en el comunicat.
El canvi tindrà lloc a partir de juliol. Llavors, i de forma provisional, Fernando Candela passarà a dirigir Iberia «com a culminació de la seva llarga carrera professional», segons explica IAG en la nota. El directiu de LEVEL des del 2019 va ser conseller delegat d’Iberia Express durant sis anys i és també des del 2020 director de Transformació d’IAG.
«(Candela) donarà continuïtat i estabilitat a l’activitat de la companyia i servirà per seguir amb el seu ambiciós desenvolupament», afegeix el comunicat. L’encara líder de LEVEL seguirà treballant «en els plans de transformació de l’Iberia Next Chapter» i desenvoluparà amb l’equip d’Iberia l’estratègia definida després de la pandèmia per a cadascun dels negocis.
L’objectiu de l’aerolínia és consolidar-se com el líder al hub de Madrid, una cosa a què contribuirà l’operació de compra del seu competidor Air Europa, després de més de tres anys de negociació. El nou president ha d’abordar el pagament del deute de la companyia i culminar la compra d’Air Europa, operació en què «ha participat aquests mesos, sota el lideratge de Luis Gallego», afirma el comunicat.
«Són molts i importants els reptes que ens esperen en els pròxims mesos i estic convençut que, gràcies a la professionalitat que demostra cada dia l’equip d’Iberia, aconseguirem continuar amb el creixement i la incessant millora de la companyia en tots i cadascun dels seus negocis. No hi ha, sens dubte, millor fermall per a la meva carrera professional que dirigir Iberia», ha assegurat Candela.
Per la seva banda, Luis Gallego ha qualificat Candela com «un professional extraordinari» i una «peça clau en IAG i en el grup Iberia». «La seva dilatada experiència al món de l’aviació i de la transformació aportarà molt valor a la companyia. La seva solvència fa d’ell la millor persona per dirigir Iberia en els pròxims mesos», ha conclòs el conseller delegat d’IAG.
- APOTEÒSIC DEBUT DEL CAMPIÓ «‘Jaja nooo! Ka pasaooo? #vargameseñor!’», va escriure Àlex Márquez al veure com corria Marc
- Seguretat Social Calcula com et queda la pensió el 2024: això és el que cobraràs | CALCULADORA
- Pòdcast Exclusiva de les Mamarazzis: Sebastián Yatra va tenir la iniciativa en la seva ruptura amb Aitana
- Tres vianants Atropellament múltiple a la plaça Espanya de Barcelona
- Protecció davant l’atur Treball planteja abaixar de 52 a 45 anys l’edat per poder cobrar el subsidi d’atur
- Sanitat Àsia apuja la guàrdia davant l’onada de malalties respiratòries que té la Xina
- Tribunals La víctima de Dani Alves rebutja un acord: «Les seqüeles són irreparables»
- Relacions internacionals Israel convoca l’ambaixadora espanyola per a una reunió de «reprimenda»
- Relacions Generalitat-Estat Aragonès i Sánchez es reuniran el 21 de desembre a Barcelona
- Protecció per atur ¿Com canviaran els subsidis d’atur?: les claus del xoc entre Díaz i Calviño