Telecomunicacions
Parlem incrementa gairebé un 70% els seus ingressos però tanca el 2022 en números vermells
¿Per què es fusionen les operadores de telecomunicacions?
Calviño dona ales a les telecos i demana que els gegants tecnològics paguin per les xarxes «al més aviat possible»
L’operadora de telecomunicacions Parlem continua creixent, també financerament. La companyia ja ha tancat oficialment l’adquisició de tres noves incorporacions al grup (Fibrotel, Wicat i Xartic) i, conseqüentment, acaba el 2022 amb un volum de negoci un 68% superior al de l’any previ. Això són entorn de 38 milions d’euros, davant els 22 milions que va ingressar el 2021. Amb tot, aquesta accelerada no compensa tota la inversió en la compra de noves empreses, amb la qual cosa la companyia tanca l’exercici amb pèrdues.
En concret, el resultat operatiu del grup (el que encara no té en compte el pagament d’impostos o les amortitzacions, entre altres despeses comptables) se situa en els -2,2 milions d’euros.
«Aquesta circumstància s’explica per les despeses generades per l’adquisició de companyies i per la seva progressiva integració en el grup, que actualment ja està format per un total de 13 societats», apunta l’empresa en un comunicat. «De cara al 2023, la previsió de Parlem és obtenir ebitda positiu i entrar en ‘cash flow’ operacional positiu», planteja la companyia, que branda com a exemple que el segon semestre del 2022 ja mostra «una clara millora» respecte a la primera meitat de l’any: una reducció de les pèrdues de gairebé el 50%.
En aquest sentit, Parlem, que aquest estiu celebrarà el segon aniversari com a empresa cotitzada, ha tancat una operació financera per la qual ha captat 6 milions d’euros i ha arribat a un acord perquè el banc li presti 4 milions d’euros més, entre altres moviments d’aquest estil pensats per «garantir el creixement sostingut» de la companyia.
Mesures d’estalvi
Notícies relacionades«El grup també ha dut a terme accions per garantir un creixement sostingut i rendible a partir del quart trimestre del 2023, amb l’adopció d’algunes mesures d’estalvi com la renegociació de preus i contractes amb proveïdors o el reposicionament de preus i tarifes dels seus productes per adequar-los a les necessitats reals dels clients», detalla la firma.
Al tancament del 2022, l’operadora de telecomunicacions comptava amb 184.000 clients entre la línia fixa i la telefonia mòbil, cosa que suposa incrementar el volum en un 20% respecte a l’any anterior. «Aquestes dades –celebra Parlem en aquest mateix comunicat– es produeixen en un context de portabilitats decreixents dins del sector de les telecomunicacions, que s’està veient afectat pels costos de les matèries primeres i dels tipus d’interès, i la incertesa macroeconòmica derivada de la guerra a Ucraïna».
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- Barcelona posa el nom d’Ernest Lluch al CAP de les Corts
- El diari de Noah Salut mental i mitjans de comunicació: entre informar i manipular
- PREMIER PADEL FINALS | ÈXIT DE PÚBLIC La padelmania ocupa BCN amb més de 15.000 persones al Sant Jordi
- LA CRISI BLANCA Xabi Alonso recupera Mbappé per al seu ‘match ball’ de Vitòria
- EL PARTIT DEL COLISEUM L’Espanyol vola a Getafe amb una quarta victòria consecutiva
- L’H, centenari com a ciutat | UNA ENTITAT a l’ALÇA Un club gran amb Alba i Thiago
