Telecomunicacions
Parlem incrementa gairebé un 70% els seus ingressos però tanca el 2022 en números vermells
¿Per què es fusionen les operadores de telecomunicacions?
Calviño dona ales a les telecos i demana que els gegants tecnològics paguin per les xarxes «al més aviat possible»

L’operadora de telecomunicacions Parlem continua creixent, també financerament. La companyia ja ha tancat oficialment l’adquisició de tres noves incorporacions al grup (Fibrotel, Wicat i Xartic) i, conseqüentment, acaba el 2022 amb un volum de negoci un 68% superior al de l’any previ. Això són entorn de 38 milions d’euros, davant els 22 milions que va ingressar el 2021. Amb tot, aquesta accelerada no compensa tota la inversió en la compra de noves empreses, amb la qual cosa la companyia tanca l’exercici amb pèrdues.
En concret, el resultat operatiu del grup (el que encara no té en compte el pagament d’impostos o les amortitzacions, entre altres despeses comptables) se situa en els -2,2 milions d’euros.
«Aquesta circumstància s’explica per les despeses generades per l’adquisició de companyies i per la seva progressiva integració en el grup, que actualment ja està format per un total de 13 societats», apunta l’empresa en un comunicat. «De cara al 2023, la previsió de Parlem és obtenir ebitda positiu i entrar en ‘cash flow’ operacional positiu», planteja la companyia, que branda com a exemple que el segon semestre del 2022 ja mostra «una clara millora» respecte a la primera meitat de l’any: una reducció de les pèrdues de gairebé el 50%.
En aquest sentit, Parlem, que aquest estiu celebrarà el segon aniversari com a empresa cotitzada, ha tancat una operació financera per la qual ha captat 6 milions d’euros i ha arribat a un acord perquè el banc li presti 4 milions d’euros més, entre altres moviments d’aquest estil pensats per «garantir el creixement sostingut» de la companyia.
Mesures d’estalvi
Notícies relacionades«El grup també ha dut a terme accions per garantir un creixement sostingut i rendible a partir del quart trimestre del 2023, amb l’adopció d’algunes mesures d’estalvi com la renegociació de preus i contractes amb proveïdors o el reposicionament de preus i tarifes dels seus productes per adequar-los a les necessitats reals dels clients», detalla la firma.
Al tancament del 2022, l’operadora de telecomunicacions comptava amb 184.000 clients entre la línia fixa i la telefonia mòbil, cosa que suposa incrementar el volum en un 20% respecte a l’any anterior. «Aquestes dades –celebra Parlem en aquest mateix comunicat– es produeixen en un context de portabilitats decreixents dins del sector de les telecomunicacions, que s’està veient afectat pels costos de les matèries primeres i dels tipus d’interès, i la incertesa macroeconòmica derivada de la guerra a Ucraïna».
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura