Telecomunicacions
Parlem incrementa gairebé un 70% els seus ingressos però tanca el 2022 en números vermells
¿Per què es fusionen les operadores de telecomunicacions?
Calviño dona ales a les telecos i demana que els gegants tecnològics paguin per les xarxes «al més aviat possible»

L’operadora de telecomunicacions Parlem continua creixent, també financerament. La companyia ja ha tancat oficialment l’adquisició de tres noves incorporacions al grup (Fibrotel, Wicat i Xartic) i, conseqüentment, acaba el 2022 amb un volum de negoci un 68% superior al de l’any previ. Això són entorn de 38 milions d’euros, davant els 22 milions que va ingressar el 2021. Amb tot, aquesta accelerada no compensa tota la inversió en la compra de noves empreses, amb la qual cosa la companyia tanca l’exercici amb pèrdues.
En concret, el resultat operatiu del grup (el que encara no té en compte el pagament d’impostos o les amortitzacions, entre altres despeses comptables) se situa en els -2,2 milions d’euros.
«Aquesta circumstància s’explica per les despeses generades per l’adquisició de companyies i per la seva progressiva integració en el grup, que actualment ja està format per un total de 13 societats», apunta l’empresa en un comunicat. «De cara al 2023, la previsió de Parlem és obtenir ebitda positiu i entrar en ‘cash flow’ operacional positiu», planteja la companyia, que branda com a exemple que el segon semestre del 2022 ja mostra «una clara millora» respecte a la primera meitat de l’any: una reducció de les pèrdues de gairebé el 50%.
En aquest sentit, Parlem, que aquest estiu celebrarà el segon aniversari com a empresa cotitzada, ha tancat una operació financera per la qual ha captat 6 milions d’euros i ha arribat a un acord perquè el banc li presti 4 milions d’euros més, entre altres moviments d’aquest estil pensats per «garantir el creixement sostingut» de la companyia.
Mesures d’estalvi
Notícies relacionades«El grup també ha dut a terme accions per garantir un creixement sostingut i rendible a partir del quart trimestre del 2023, amb l’adopció d’algunes mesures d’estalvi com la renegociació de preus i contractes amb proveïdors o el reposicionament de preus i tarifes dels seus productes per adequar-los a les necessitats reals dels clients», detalla la firma.
Al tancament del 2022, l’operadora de telecomunicacions comptava amb 184.000 clients entre la línia fixa i la telefonia mòbil, cosa que suposa incrementar el volum en un 20% respecte a l’any anterior. «Aquestes dades –celebra Parlem en aquest mateix comunicat– es produeixen en un context de portabilitats decreixents dins del sector de les telecomunicacions, que s’està veient afectat pels costos de les matèries primeres i dels tipus d’interès, i la incertesa macroeconòmica derivada de la guerra a Ucraïna».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid