Empreses

Damm va augmentar la facturació en un 26% l’any passat

La companyia guanya el 16% menys per la contenció de preus malgrat l’augment dels costos

Damm va augmentar la facturació en un 26% l’any passat
4
Es llegeix en minuts

Damm va arribar l’any passat a una facturació de 1.876 milions d’euros, el 26% més que l’exercici anterior. Les companyia presidida per Demetrio Carceller Arce, va situar la plantilla en 5.577 persones. Segons el grup, aquestes xifres «confirmen la bona evolució del negoci i la superació dels nivells previs a la pandèmia». El benefici net, 101 milions, va registrar un descens del 16,4%.

Mentre que l’inici de l’any va estar marcat per la tornada a la normalitat amb un creixement destacat especialment en el canal de l’hostaleria, el conflicte bèl·lic a Ucraïna va agreujar les tensions a la cadena de subministraments i va encarir l’energia, les matèries primeres, els materials d’envasament, a més dels costos logístics.

En aquest escenari marcat per la incertesa, la companyia va evolucionar de manera positiva, cosa que atribueix «als esforços i inversions duts a terme per a la millora constant de l’eficiència i productivitat de tota l’activitat» i amb la «ferma aposta per la reducció constant de l’empremta mediambiental».

El resultat s’ha assolit després d’un especial «esforç en eficiència, que ha tingut per objectiu protegir els interessos dels clients d’hostaleria i el poder adquisitiu dels consumidors», explica l’empresa líder del sector alimentari i de begudes. Els resultats del 2022 se sotmetran a l’aprovació de la junta d’accionistes, que se celebrarà a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm a Barcelona el 23 de maig vinent.

Més volum

Els volums de vendes de la companyia van experimentar augments significatius en totes les categories de productes respecte als de l’exercici 2021. En aquest sentit, el volum de begudes comercialitzat el 2022 va arribar als 21,6 milions d’hectolitres enfront dels 19,33 milions del 2021, cosa que suposa un augment del 12% sobre el total de la producció el 2021. A part de la divisió de begudes, la resta dels negocis de distribució, restauració i logístics, han tingut un gran comportament en línia amb l’increment dels ingressos consolidats.

Durant el 2022, les operacions de Damm als mercats internacionals van obtenir importants creixements en volum i notorietat. Actualment, la companyia té més de 500 persones dedicades exclusivament a les activitats internacionals.

L’adquisició de la fàbrica de cerveses Eagle Brewery situada a la localitat anglesa de Bedford ha suposat un salt en la internacionalització del grup, i ha permès a la companyia reforçar la seva presència en un dels seus principals mercats a l’exterior. La fàbrica té una capacitat de producció d’1 milió d’hectolitres anuals –principalment per a producció de cervesa en barril– i dona feina de manera directa a 67 persones que han passat a formar part de la plantilla de Damm al Regne Unit.

En l’actualitat, més del 30% de l’activitat del negoci de begudes ja es desenvolupa al mercat exterior i en instal·lacions de producció pròpies. Així mateix, es pot recordar que el mercat britànic és un dels principals mercats internacionals en els quals el ‘portfolio’ de cerveses de Damm continua guanyant quota any rere any.

Prevenció i cura mediambiental

Durant l’exercici passat, Damm ha continuat avançant en el desenvolupament dels plans de prevenció i cura mediambiental. També ha continuat impulsant l’eficiència energètica a les instal·lacions, on el 100% de l’energia elèctrica utilitzada disposa de certificat d’origen verd, i ha invertit en fonts de generació eficients o basades en energies renovables. Com a resultat d’aquests avenços, la companyia avui fa servir un 36% menys d’energia per a la producció de cada hectolitre de cervesa, a les plantes de cervesa de marca, en comparació amb fa 15 anys.

També s’ha continuat treballant en la substitució dels plàstics decorats dels ‘packs’ de llaunes per un embalatge elaborat amb cartró procedent de boscos gestionats de manera sostenible i responsable. L’impuls de l’ecodisseny del ‘packaging’ de la companyia s’ha traduït en una reducció de prop de 360 tones de plàstic cada any.

Notícies relacionades

En aquest sentit, la companyia va invertir el 2022 un total de 8,2 milions d’euros en recerca i desenvolupament (R+D) de nous productes, en el disseny de nous envasos i embalatges, així com en la millora dels processos industrials i d’eficiència en el consum de matèries primeres.

Amb l’ampliació de les instal·lacions fotovoltaiques d’algunes de les plantes, la companyia ha arribat el 2022 als 32.182 metres quadrats de plaques fotovoltaiques instal·lades, i s’ha consolidat així com el grup cerveser de la península Ibèrica amb més extensió d’autoproducció d’energia solar. Amb aquesta ampliació, Damm ja és capaç d’autoproduir 7,1 gigawatts per hora (GWh) d’energia neta a l’any. Durant l’any vinent, la companyia preveu continuar expandint el seu parc fotovoltaic amb la instal·lació de 23.500 metres quadrats de superfície de plaques solars a la fàbrica del Prat de Llobregat, la Moràvia, Múrcia, Màlaga i la ZAL de Barcelona, un projecte amb una inversió de 3,6 milions d’euros. El 2023 està previst que més de la meitat de tota l’electricitat consumida per Damm sigui de generació pròpia, el 82% en el cas de la principal fàbrica del Prat de Llobregat (Barcelona).

Temes:

Empreses Damm