Transport ferroviari

Renfe s’alia amb dues empreses alemanyes per optar a gestionar la terminal de mercaderies de la Llagosta

Els futurs adjudicataris operarien les instal·lacions a partir del 2025

Renfe s’alia amb dues empreses alemanyes per optar a gestionar la terminal de mercaderies de la Llagosta

EPA

1
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

La companyia Renfe s’ha aliat amb les empreses alemanyes DB –a través de la filial Kombiverkehr– i Duisport per optar a la gestió de la terminal de mercaderies de la Llagosta (el Vallès Oriental, Barcelona), segons ha informat aquest dimecres en un comunicat. El gestor de les infraestructures Adif va publicar la licitació de la terminal el 9 de gener i el termini per presentar les ofertes acaba avui 12 d’abril.

Els adjudicataris començarien a operar la terminal de la Llagosta durant el segon trimestre de l’any 2025, amb un període d’explotació de 20 anys ampliable a 40 en funció de la inversió. Aquesta terminal disposa d’un espai de càrrega intermodal de 85.200 metres quadrats amb quatre vies de càrrega i descàrrega de 740 metres i cinc vies de 740 metres com a instal·lació tècnica, totes amb tres carrils (ample ibèric i UIC, que és l’internacional), per a la prestació de serveis de manipulació d’Unitats de Transport Intermodal (UTI) i altres serveis lligats a la logística de mercaderies.

Impuls del corredor mediterrani

Si resulten guanyadores, Renfe i les dues alemanyes constituiran una Unió Temporal d’Empreses (UTE), en la qual l’espanyola es quedaria amb el 50% i les altres dues el 25%. En el mateix comunicat, Renfe ha destacat la importància d’encarregar-se d’una terminal d’aquestes característiques, que compta amb ample ibèric i internacional, a més d’un posicionament privilegiat en l’àmbit del corredor mediterrani.

Notícies relacionades

Paral·lelament, generaria noves oportunitats per a la incorporació de nous trànsits a l’autopista ferroviària, i permetria ampliar les composicions dels trens dels 550 metres actuals de mitjana als 740 metres.

La firma Kombiverkehr és filial de l’alemanya DB i una de les principals transportistes de contenidors d’Europa, mentre que Duisport és un dels gestors de trànsit intermodal europeus més prestigiosos.