Petició al Govern
La Cambra demana que les inversions en el corredor atlàntic no afectin les del mediterrani
L’entitat reclama a l’executiu espanyol que impulsi noves actuacions per resoldre a temps els futurs colls d’ampolla ferroviaris
La Cambra de Comerç de Barcelona ha reclamat aquest dimarts al Govern que la seva decisió d’invertir 16.000 milions d’euros en el corredor atlàntic no afecti la planificació, que segons el seu parer ha de ser «urgent», de noves inversions en el corredor mediterrani, en especial en la línia de mercaderies.
En un comunicat, l’entitat ha instat l’executiu espanyol a no «desplaçar» els esforços que es mereix el corredor mediterrani i a prioritzar-lo, tot i que considera també important l’atlàntic. Segons la seva opinió, són necessàries noves actuacions per «anticipar» i «resoldre a temps» futurs colls d’ampolla al corredor mediterrani, amb èmfasi especial en el transport de mercaderies.
Separada de l’alta velocitat
També reclama que «es recuperi l’esperit» de la taula estratègica del corredor mediterrani, impulsada per la Generalitat, i que es prioritzi la construcció d’una plataforma pròpia d’ample internacional per al transport de mercaderies al llarg del corredor, separada de la línia d’alta velocitat.
Notícies relacionadesLa Cambra ha advertit de possibles colls d’ampolla a Sant Vicenç de Calders-Martorell, Mollet-Sant Celoni, l’entorn metropolità de Tarragona, el seu port i el clúster petroquímic, i els voltants de Figueres i Girona.
La línia de Portbou, clau
A més, han assegurat, la línia convencional cap a Portbou és una «peça clau» en les connexions ferroviàries transfrontereres entre Espanya i França, forma part del corredor mediterrani a la xarxa TEN-T. La transformació a ample internacional d’aquesta línia resulta imprescindible per garantir en aquest àmbit del corredor les condicions d’interoperabilitat, garantia d’itineraris, disponibilitat i flexibilitat de serveis exigides per Brussel·les.
Logística Raquel Sánchez Jiménez Transport públic Transport marítim Transports Comerç Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Etologia Així ajuda el vincle amb els animals a superar el dolor emocional
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
- Nova cita cultural Òmnium Cultural s’alia amb l’IEC per transformar la Nit de Santa Llúcia en l’equivalent literari dels Premis Gaudí
