Petició al Govern

La Cambra demana que les inversions en el corredor atlàntic no afectin les del mediterrani

L’entitat reclama a l’executiu espanyol que impulsi noves actuacions per resoldre a temps els futurs colls d’ampolla ferroviaris

La Cambra demana que les inversions en el corredor atlàntic no afectin les del mediterrani

ADIF

1
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

La Cambra de Comerç de Barcelona ha reclamat aquest dimarts al Govern que la seva decisió d’invertir 16.000 milions d’euros en el corredor atlàntic no afecti la planificació, que segons el seu parer ha de ser «urgent», de noves inversions en el corredor mediterrani, en especial en la línia de mercaderies.

En un comunicat, l’entitat ha instat l’executiu espanyol a no «desplaçar» els esforços que es mereix el corredor mediterrani i a prioritzar-lo, tot i que considera també important l’atlàntic. Segons la seva opinió, són necessàries noves actuacions per «anticipar» i «resoldre a temps» futurs colls d’ampolla al corredor mediterrani, amb èmfasi especial en el transport de mercaderies.

Separada de l’alta velocitat

També reclama que «es recuperi l’esperit» de la taula estratègica del corredor mediterrani, impulsada per la Generalitat, i que es prioritzi la construcció d’una plataforma pròpia d’ample internacional per al transport de mercaderies al llarg del corredor, separada de la línia d’alta velocitat.

Notícies relacionades

La Cambra ha advertit de possibles colls d’ampolla a Sant Vicenç de Calders-Martorell, Mollet-Sant Celoni, l’entorn metropolità de Tarragona, el seu port i el clúster petroquímic, i els voltants de Figueres i Girona.

La línia de Portbou, clau

A més, han assegurat, la línia convencional cap a Portbou és una «peça clau» en les connexions ferroviàries transfrontereres entre Espanya i França, forma part del corredor mediterrani a la xarxa TEN-T. La transformació a ample internacional d’aquesta línia resulta imprescindible per garantir en aquest àmbit del corredor les condicions d’interoperabilitat, garantia d’itineraris, disponibilitat i flexibilitat de serveis exigides per Brussel·les.