Petició al Govern
La Cambra demana que les inversions en el corredor atlàntic no afectin les del mediterrani
L’entitat reclama a l’executiu espanyol que impulsi noves actuacions per resoldre a temps els futurs colls d’ampolla ferroviaris

La Cambra de Comerç de Barcelona ha reclamat aquest dimarts al Govern que la seva decisió d’invertir 16.000 milions d’euros en el corredor atlàntic no afecti la planificació, que segons el seu parer ha de ser «urgent», de noves inversions en el corredor mediterrani, en especial en la línia de mercaderies.
En un comunicat, l’entitat ha instat l’executiu espanyol a no «desplaçar» els esforços que es mereix el corredor mediterrani i a prioritzar-lo, tot i que considera també important l’atlàntic. Segons la seva opinió, són necessàries noves actuacions per «anticipar» i «resoldre a temps» futurs colls d’ampolla al corredor mediterrani, amb èmfasi especial en el transport de mercaderies.
Separada de l’alta velocitat
També reclama que «es recuperi l’esperit» de la taula estratègica del corredor mediterrani, impulsada per la Generalitat, i que es prioritzi la construcció d’una plataforma pròpia d’ample internacional per al transport de mercaderies al llarg del corredor, separada de la línia d’alta velocitat.
Notícies relacionadesLa Cambra ha advertit de possibles colls d’ampolla a Sant Vicenç de Calders-Martorell, Mollet-Sant Celoni, l’entorn metropolità de Tarragona, el seu port i el clúster petroquímic, i els voltants de Figueres i Girona.
La línia de Portbou, clau
A més, han assegurat, la línia convencional cap a Portbou és una «peça clau» en les connexions ferroviàries transfrontereres entre Espanya i França, forma part del corredor mediterrani a la xarxa TEN-T. La transformació a ample internacional d’aquesta línia resulta imprescindible per garantir en aquest àmbit del corredor les condicions d’interoperabilitat, garantia d’itineraris, disponibilitat i flexibilitat de serveis exigides per Brussel·les.
Logística Raquel Sánchez Jiménez Transport públic Transport marítim Transports Comerç Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos