Petició al Govern
La Cambra demana que les inversions en el corredor atlàntic no afectin les del mediterrani
L’entitat reclama a l’executiu espanyol que impulsi noves actuacions per resoldre a temps els futurs colls d’ampolla ferroviaris

La Cambra de Comerç de Barcelona ha reclamat aquest dimarts al Govern que la seva decisió d’invertir 16.000 milions d’euros en el corredor atlàntic no afecti la planificació, que segons el seu parer ha de ser «urgent», de noves inversions en el corredor mediterrani, en especial en la línia de mercaderies.
En un comunicat, l’entitat ha instat l’executiu espanyol a no «desplaçar» els esforços que es mereix el corredor mediterrani i a prioritzar-lo, tot i que considera també important l’atlàntic. Segons la seva opinió, són necessàries noves actuacions per «anticipar» i «resoldre a temps» futurs colls d’ampolla al corredor mediterrani, amb èmfasi especial en el transport de mercaderies.
Separada de l’alta velocitat
També reclama que «es recuperi l’esperit» de la taula estratègica del corredor mediterrani, impulsada per la Generalitat, i que es prioritzi la construcció d’una plataforma pròpia d’ample internacional per al transport de mercaderies al llarg del corredor, separada de la línia d’alta velocitat.
Notícies relacionadesLa Cambra ha advertit de possibles colls d’ampolla a Sant Vicenç de Calders-Martorell, Mollet-Sant Celoni, l’entorn metropolità de Tarragona, el seu port i el clúster petroquímic, i els voltants de Figueres i Girona.
La línia de Portbou, clau
A més, han assegurat, la línia convencional cap a Portbou és una «peça clau» en les connexions ferroviàries transfrontereres entre Espanya i França, forma part del corredor mediterrani a la xarxa TEN-T. La transformació a ample internacional d’aquesta línia resulta imprescindible per garantir en aquest àmbit del corredor les condicions d’interoperabilitat, garantia d’itineraris, disponibilitat i flexibilitat de serveis exigides per Brussel·les.
Logística Raquel Sánchez Jiménez Transport públic Transport marítim Transports Comerç Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE