Contra la Generalitat
El president del Port de Barcelona alerta que l’impost ambiental als creuers provocarà «deslocalitzacions»
Lluís Salvadó anuncia que presentaran al·legacions a la taxa de la Generalitat per les emissions portuàries pel perjudici que els generarà
El president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, ha alertat aquest dimarts que l’impost sobre les emissions portuàries de grans barcos que prepara la Generalitat pot provocar la «deslocalització» d’escales de creuers que optarien per anar a altres ports on no hagin de pagar. Salvadó ha avisat que la creació d’aquest impost, que afecta tots els vaixells, podria provocar que la càrrega es traslladi a les carreteres, quan precisament els esforços s’estan concentrant que les mercaderies es transportin per via ferroviària o ferromarítima.
El responsable del port, que ha fet aquestes afirmacions el dia que es presentaven els resultats del 2022, ha assegurat que pretén «integrar» totes les sensibilitats i que el negoci dels creuers tingui un desenvolupament sostenible i una bona percepció per part de la ciutadania, alhora que es jugui per la competitivitat de la infraestructura.
Tarragona també al·legarà
El Port de Barcelona presentarà al·legacions a la taxa ambiental de la Generalitat, que es tanquen el pròxim dia 17, amb la voluntat que se sigui «conciliable» amb la competitivitat dels ports catalans. També ha avançat que el Port de Tarragona al·legarà igualment.
«Estem compromesos des del 2018 amb inversions importantíssimes amb combustibles més nets i el trasllat dels creuers al Moll Adossat per allunyar les emissions de la ciutadania», ha recordat Salvadó en defensa dels creuers i ha assegurat que s’han invertit «centenars de milions d’euros per reduir les immissions i també les emissions».
El Govern treballa des del 2021 en un impost a grans embarcacions que fan escala al Port de Barcelona, un instrument que ja estava previst en la Llei de Canvi Climàtic aprovada al Parlament el 2017.
Malgrat els esforços de nombroses navilieres per fer els seus vaixells cada vegada menys contaminants, l’alcaldessa Ada Colau ha reiterat en nombroses ocasions la seva oposició al creixement dels creuers a la ciutat. La consellera d’Acció Climàtica, Teresa Jordà, li va respondre a l’estiu que ja es treballava en la manera com gravar aquestes estades.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Apunt Camí de l’urinari
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
- Tsygankov ressuscita un Girona que aconsegueix sortir del descens
- El PSOE, a la baixa en plena crisi i el PP s’estanca, segons el CIS
