Contra la Generalitat
El president del Port de Barcelona alerta que l’impost ambiental als creuers provocarà «deslocalitzacions»
Lluís Salvadó anuncia que presentaran al·legacions a la taxa de la Generalitat per les emissions portuàries pel perjudici que els generarà
	El president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, ha alertat aquest dimarts que l’impost sobre les emissions portuàries de grans barcos que prepara la Generalitat pot provocar la «deslocalització» d’escales de creuers que optarien per anar a altres ports on no hagin de pagar. Salvadó ha avisat que la creació d’aquest impost, que afecta tots els vaixells, podria provocar que la càrrega es traslladi a les carreteres, quan precisament els esforços s’estan concentrant que les mercaderies es transportin per via ferroviària o ferromarítima.
El responsable del port, que ha fet aquestes afirmacions el dia que es presentaven els resultats del 2022, ha assegurat que pretén «integrar» totes les sensibilitats i que el negoci dels creuers tingui un desenvolupament sostenible i una bona percepció per part de la ciutadania, alhora que es jugui per la competitivitat de la infraestructura.
Tarragona també al·legarà
El Port de Barcelona presentarà al·legacions a la taxa ambiental de la Generalitat, que es tanquen el pròxim dia 17, amb la voluntat que se sigui «conciliable» amb la competitivitat dels ports catalans. També ha avançat que el Port de Tarragona al·legarà igualment.
«Estem compromesos des del 2018 amb inversions importantíssimes amb combustibles més nets i el trasllat dels creuers al Moll Adossat per allunyar les emissions de la ciutadania», ha recordat Salvadó en defensa dels creuers i ha assegurat que s’han invertit «centenars de milions d’euros per reduir les immissions i també les emissions».
El Govern treballa des del 2021 en un impost a grans embarcacions que fan escala al Port de Barcelona, un instrument que ja estava previst en la Llei de Canvi Climàtic aprovada al Parlament el 2017.
Malgrat els esforços de nombroses navilieres per fer els seus vaixells cada vegada menys contaminants, l’alcaldessa Ada Colau ha reiterat en nombroses ocasions la seva oposició al creixement dels creuers a la ciutat. La consellera d’Acció Climàtica, Teresa Jordà, li va respondre a l’estiu que ja es treballava en la manera com gravar aquestes estades.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
 - Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
 - Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
 - Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
 
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
 - Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
 - Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
 
			
			
	
		
			
	
		