Substitució
Logista aconsegueix el seu lloc a l’Ibex 35 al rellevar PharmaMar
El Comitè Assessor Tècnic confirma l’entrada de l’eterna candidata del selectiu espanyol a l’espera de conèixer qui substituirà Siemens Gamesa després de la seva OPA

Les apostes s’han confirmat: la companyia especialitzada en logística, Logista, finalment ha aconseguit entrar a l’Ibex 35 en substitució de PharmaMar. El Comitè Assessor Tècnic (CAT) ha ratificat el relleu al constatar que l’empresa capitanejada per Iñigo Meirás compleix amb una capitalització mitjana superior al 0,30% de la capitalització mitjana del selectiu durant els últims sis mesos. Aquest requisit és l’incomplert per PharmaMar per segona vegada consecutiva, mentre que el volum de negoci de Logista se situa en els 153 milions d’euros i el seu ‘free float’ és del 40%. D’aquesta manera, PharmaMar surt de l’Ibex 35 després de la seva entrada fa dos anys, el setembre del 2020, quan va substituir Ence.
Es tracta del tercer canvi executat pel CAT des de començament d’any després de la inclusió d’Acciona i Sacyr al juny pels sortints Almirall i Cie Automotive. En aquell moment Logista ja era una candidata favorita per als analistes, ja que s’ha convertit en una companyia tradicional que ha adaptat el seu negoci a l’actualitat. A dia 9 de desembre, la seva capitalització ascendeix als 3.151,485 milions d’euros, una xifra que no ha deixat d’augmentar en els últims anys, i el preu per acció és de 23,72 euros. En el tercer trimestre del 2022, els seus ingressos es van situar en els 11.464 milions d’euros fins al setembre, un 6% més respecte a l’any passat, i un benefici brut de 1.235 milions (un 4,7% més).
Logista forma part del grup de més grans operadors logístics del sud d’Europa. El 50,008% de la companyia pertany a la tabaquera britànica Imperial Brands i la resta és propietat de Fernando Masaveu Herrero, que compta amb un 3,258% del capital restant, i de l’empresa nord-americana de gestió d’actius i fons de pensions Fidelity Management and Research (FMR), que en té un 3,018%. Durant el 2022,
L’empresa ha finalitzat l’adquisició de tres companyies el 2022: va comprar el 70% de la societat neerlandesa especialista en entregues exprés Speedlink Worldwide Express, el 60% de l’empresa murciana Transportes El Mosca per un import aproximat de 106 milions d’euros i el 100% de la companyia especialitzada en transport i logística d’aliments refrigerats i congelats escindida del Grupo Carbó Collbatallé.
Cie Automotive, Vidrala o Viscofan per Siemens Gamesa
Notícies relacionadesL’altra empresa que sortirà a curt termini de l’Ibex 35 és Siemens Gamesa per l’oferta pública d’adquisició (OPA) d’accions voluntària llançada pel seu principal accionista, Siemens Energy. La data prevista de finalització del termini d’acceptació de l’OPA és el 13 de desembre. Una vegada es publiqui el resultat de forma oficial, el comitè exclourà el valor del selectiu l’endemà i es reunirà de forma extraordinària el mateix mes per decidir la reinclusió de Siemens Gamesa a l’Ibex 35 o la substitució per una altra empresa.
Entre els candidats a entrar-hi hi ha Cie Automotive, Vidrala o Viscofan. D’altres, com Almirall o Unicaja, també han sigut esmentats pels analistes, però encara no compten amb prou volum de negoci per entrar-hi.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- 40 anys de ‘retorn al futur’ Un DeLorean es passejarà el dia 29 per Barcelona
- De ruta per LLancà Els camins de la tramuntana
- CATA MAYOR La bona brasa marina arriba a Sabadell
- Restaurants a prop del mar per menjar després de la platja
- Dues propostes Viatjar a Tòquio i Beirut sense sortir de Barcelona