Estatut del Becari
La patronal colla Treball per mantenir les pràctiques extracurriculars
Els sindicats miren de fer valer el seu preacord amb Yolanda Díaz i adverteixen que se’n despenjaran si hi ha canvis de pes
El Ministeri de Treball ha reiniciat aquest dilluns les negociacions per al nou Estatut del Becari. Una carpeta que pretenia tenir tancada des d’abans de l’estiu i que ha anat posposant amb l’objecte de sumar la patronal a un acord. La CEOE, que va estar dilatant les converses abans de celebrar les seves eleccions internes, ha tornat a la taula amb el manteniment de les pràctiques extracurriculars com un dels seus principals cavalls de batalla. La supressió d’aquestes pràctiques –les que no són necessàries per aprovar el grau– era la principal novetat que introduïa l’últim esborrany remès als agents socials. Una última proposta que els sindicats van arribar a remetre als seus màxims òrgans directius per ratificar com a preacord. I que exigiran que es compleixi sense gairebé canvis de pes. Els negociadors de Yolanda Díaz preparen ara un nou document, mirant de preservar els equilibris que li permetin mantenir les centrals en el ‘sí’ i alhora sumar-hi la CEOE.
Més de tres hores ha durat la reunió d’aquest dilluns al Ministeri de Treball. Durant la trobada, la patronal ha argumentat la seva esmena pràcticament a la totalitat del preacord que té Díaz amb els sindicats. Segons coincideixen diverses fonts presents a la reunió, la CEOE pretén mantenir les pràctiques extracurriculars i introduir excepcions en l’obligació de les empreses a costejar el transport i l’allotjament dels becaris. Més concretament per als fan estades a l’estranger i les que són obligatòries perquè l’alumne es tregui el títol.
Per la part dels sindicats, els seus negociadors tenen «les mans lligades» amb aquesta carpeta, ja que les últimes condicions que el Govern va posar negre sobre blanc ja les tenen validades per les seves cúpules com a principi d’acord. I evitar la supressió de les pràctiques extracurriculars, prevista a partir del 2025, significaria un canvi de pes en la norma. Una norma que el Govern pretén validar com a projecte de llei, cosa que implica que podria experimentar modificacions al Congrés fruit dels acords als quals arribi la coalició per tirar-la endavant. Una cosa que tardarà diversos mesos i que deixa la seva entrada en vigor, com a molt aviat, per al curs 2023-2024.
- La fira de l’audiovisual més gran del món El congrés tecnològic ISE torna a batre rècord i tanca amb més de 92.000 assistents
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça torna a creuar-se amb l’Atlètic a semifinals de Copa del Rei
- Activitats obertes a tota la ciutat Els tractors prenen el centre de Barcelona: «Havíem de ser aquí, el consumidor ha de saber què menja»
- Frau als ‘park & go’ «No sé on ha estat el meu cotxe»: com els aparcaments fantasma enganyen clients a l’aeroport de Barcelona
- ACTUALITAT BLAUGRANA Víctor Font diu que no comptaria amb Deco i Flick defensa la seva relació de complicitat amb el director esportiu
