Estudiants en pràctiques
Treball torna a citar dilluns vinent les patronals i els sindicats per tancar l’Estatut del Becari
El Govern confia a sumar-hi la patronal, que fins ara ha rebutjat afegir-se a l’acord

El Ministeri de Treball tornarà a citar les patronals i els sindicats dilluns vinent, 5 de desembre, per mirar de tancar l’Estatut del Becari, tal com ha avançat el secretari d’Estat d’Ocupació, Joaquín Pérez Rey. Aquesta norma acumula diversos mesos de retard, provocat per les diferències internes al Govern i pel rebuig dels empresaris a afegir-se a la reforma que els plantegen. L’objectiu de l’Executiu és tancar abans d’acabar l’any aquesta norma, que pretén acotar l’ús fraudulent que fan algunes empreses i administracions públiques amb la figura de l’estudiant en pràctiques, que reemplaça treballadors. També obligar l’ens formatiu a pagar una cotització pels estudiants i costejar-los el transport i el material, entre d’altres.
Les negociacions per donar carpetada a l’Estatut del Becari i que tots els estudiants de grau mitjà o superior cotitzin per a una futura prestació d’atur han encadenat diversos retards. Era un compromís adquirit quan els agents socials van firmar l’estiu del 2021 la primera reforma de les pensions. En aquest document les parts es donaven sis mesos per tenir llesta la norma de les cotitzacions i el Govern no ho va complir. La nova data va passar a ser abans de l’estiu del 2022 i la falta d’entesa amb la patronal va tornar a retardar les converses.
Des de Treball s’esforcen fins a l’últim moment per sumar els empresaris a la norma i ampliar així la seva legitimitat, de manera que han esperat que la CEOE celebrés les seves eleccions per tornar a citar-los a una taula de negociació. Fins ara els empresaris han anat dilatant les converses i refusant afegir-se a l’acord, al rebutjar la supressió de les pràctiques extracurriculars que preveu el Govern a partir del 2025.
Els patrons entenen que això va en detriment de la flexibilitat de les companyies i que pot frenar que aquestes acceptin estudiants en pràctiques. Per contra, els sindicats denuncien que és precisament en aquesta figura en la qual es concentra un volum de frau més elevat i que molts d’aquests estudiants acaben fent la feina que hauria de fer un empleat amb contracte. De fet, amb les centrals Treball té tancat un preacord, al qual sumarà la patronal o que haurà de tirar endavant sol amb l’aval dels primers.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada