Comerç

Bike Ocasió accelera i aspira a triplicar les vendes els pròxims cinc anys

  • L’empresa de compravenda de bicicletes calcula que ingressarà 8 milions d’euros aquest any, un 30% més que l’anterior

  • Aquesta companyia amb seu a Terrassa (Barcelona) ultima tràmits per estrenar-se a França o Itàlia a principis del 2023

Bike Ocasió accelera i aspira a triplicar les vendes els pròxims cinc anys

Bike Ocasión

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en start-ups, sector emprenedor

ver +

Enmig del setè aniversari i amb un volum de negoci més de tres vegades superior al que va registrar el primer any complet, Bike Ocasió continua accelerant i preveu igualar la fita en el pròxim lustre. La companyia s’ha posat com a objectiu arribar el 2026 als 20 milions d’euros de facturació, una xifra que suposaria tornar a triplicar els ingressos de l’any passat. Pel camí, aquesta empresa de compravenda de bicicletes dona per segur que arribarà als 8 milions d’euros en vendes aquest any (un 30% més que el 2021) i que engegarà el 2023 estrenant-se en terra europeu, amb tota probabilitat a França o Itàlia.

D’aquesta manera, la companyia executaria un dels grans objectius del seu fundador, Xavier Palmero, quan va decidir associar-se amb els inversors Juan Domingo i Borja Mesonero-Romanos, que van entrar a la companyia l’any passat «amb una inversió rellevant» i que s’han traslladat de Madrid a Barcelona per entrar de ple en la seva operativa. Tot amb la idea de portar Bike Ocasió al següent nivell: expandir la seva xarxa nacional i créixer fora d’Espanya, on les poques firmes que es dediquen al seu mateix mercat són iguals o més petites que la seva.

«Més que competir, volem evangelitzar, que la gent sàpiga que això existeix», resumeix Domingo, ara coconseller delegat de la companyia. Ell i el seu soci van veure en l’empresa «un projecte apassionant» que té a favor el creixement de la indústria del ciclisme i l’auge de la cultura de la segona mà. «A part de la bici, del projecte sobretot creiem en el reacondicionament: som líders en aquest nínxol a Espanya, som qui tenim més estoc», assegura l’empresari.

De botiga petita a doble nau

Precisament, el propòsit de la companyia és vendre bicicletes de qualitat gairebé perfecta a un preu inferior del que tindria si fos nova (la rebaixa gira de mitjana al voltant del 30%). «La diferència és que no només comprem i venem, sinó que pel mig aquesta bicicleta te la deixem com a nova: tenim un equip d’11 mecànics que es dediquen a deixar la bici pràcticament com si fos nova», explica Domingo. Així, el que Palmero va començar, com a aficionat al ciclisme, amb una petita botiga, avui són dues naus de 2.500 metres quadrats a Terrassa, 1.000 bicis en estoc, una plantilla d’unes 35 persones i una xarxa formada per una vintena de socis afins que s’encarreguen de comprar les bicicletes que es vendran després a Terrassa o per internet. El pla, per cert, és que aquesta xarxa sigui el doble de gran de cara a final d’any.

Notícies relacionades

«La gent ens contacta perquè vol vendre la seva bicicleta, nosaltres enviem un dels socis que tenim per Espanya [en el cas de Catalunya la recullen ells mateixos a domicili] o ve aquí, la valorem i paguem al client al moment», explica el coconseller delegat de Bike Ocasió. Ells la revisen, la reparen i, un cop a punt, la publiquen a la pàgina web, perquè la compra només es pot fer així o a les seves instal·lacions de Terrassa. I del marge entre una cosa i l’altra surten els guanys.

«El negoci és rendible des del començament i ho continua sent, l’únic que hem fet és alguna injecció de capital per augmentar les existències», assenyala Domingo.