31 d’oct 2020

Anar al contingut

La pandèmia deixa sense existències les botigues i els tallers de bicis de Manresa

Les excursions sobre dues rodes van emergir com l'alternativa ideal davant gimnasos tancats i vacances anul·lades per la Covid-19

Anna Hernàndez

La pandèmia deixa sense existències les botigues i els tallers de bicis de Manresa

«Visc a prop d’un camí on abans passava una bicicleta de tant en tant. Quan, durant el confinament, va poder sortir a fer esport, potser passaven 15 persones en bici cada 5 minuts. Aquí ja vaig veure que una cosa forta passaria al tornar a la feina».

Aquestes vivències de Francesc Sala, propietari de la botiga de bicicletes Sala Sport Bike, resumeixen bé el fenomen que van viure les botigues de bicis a Manresa (Bages, Barcelona) després del confinament, quan es van quedar sense existències, publica ‘Regió 7’, del grup Prensa Ibérica, al qual també pertany El Periódico de Catalunya.

Això va passar a primers de maig, però encara avui, en aquest mateix local manresà, el telèfon no deixa de sonar. Són clients que demanen informació per comprar bicis, però també són proveïdors que adverteixen que ja no tenen més recanvis per al taller.

A la botiga TBellès molts dels taulells són mig buits, sobretot els de bicis que no passen dels 1.000 euros, les que són de gamma mitjana i baixa. A la botiga Decathlon la situació és la mateixa: asseguren haver multiplicat per quatre la venda de bicicletes de gamma baixa arran del desconfinament.

El confinament, la gran causa

El confinament va deixar els gimnasos tancats i, actualment, encara tenen moltes limitacions. D’altra banda, també a causa a la pandèmia, moltes persones han suspès els seus viatges. Tot això ha fet que la bicicleta sigui l’alternativa ideal d’aquest estiu.

Marta Navarro, de la botiga Bike & Pons, diu que «la gent ha decidit passar un estiu a base d’excursions amb bicicleta, ens han vingut moltes famílies a comprar bicis per a tothom». De fet, el ciclisme és un esport que es fa a l’aire lliure i no requereix contacte físic amb ningú i, per tant, el risc de contagi és més baix.

Albert Bellès ha pogut constatar que durant els temps de crisi la venda de bicicletes augmenta significativament: «Les persones substitueixen l’avió per la bicicleta, ja ho vam notar el 2008 i ho tornem a notar ara».

Les botigues buides i els tallers plens. A molts establiments ara només els queden les bicis de gamma alta i pocs exemplars de la resta. La qüestió és que només queden les últimes bicicletes de molts models i això crea molta incertesa als compradors actuals. «Si només queda la bici de nen de 5 anys de color vermell, malgrat que aquella persona en condicions normals s’hauria acabat quedant la vermella, ara li genera dubtes el fet que sigui l’última i no en tingui més per elegir», explica Bellès.

Els articles més venuts

El final de la primavera i l’estiu és una temporada forta per a les botigues d’esport i, en aquest cas, de bicis. Ara bé, «que des del mes de maig es tripliquin les vendes i ens quedem sense estoc durant mesos és una cosa impensable durant els set anys que Bike & Pons fa que és obert», explica Navarro.

A més de les bicicletes de gamma baixa i mitjana i les d’iniciació, un article que els comerciants coincideixen que va ser dels més demanats durant el confinament van ser els rodets, una estructura que serveix per convertir les bicis en estàtiques. També la roba i els accessoris han sigut molt demanats pels nous amants de l’aventura sobre dues rodes.