Però defensa la «fortalesa» de l’economia espanyola
Calviño admet «incertesa» de cara a la tardor
«No sabem si es produirà un tall del gas i no sabem com evolucionarà l’economia alemanya, per això des de ja estem prenent mesures», assegura la vicepresidenta primera

La vicepresidenta primera i ministra d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño, ha reconegut que hi ha «incertesa» respecte al que passarà a la tardor en el pla econòmic internacional, tot i que ha defensat que Espanya compta amb una situació de «relativa fortalesa» per enfrontar-se als reptes que vinguin.
«No sabem si es produirà un tall del gas i no sabem com evolucionarà l’economia alemanya, per això des de ja estem prenent mesures per evitar que això freni el creixement econòmic i la creació d’ocupació», ha apuntat la titular econòmica del Govern en una entrevista al programa ‘Al Rojo Vivo’ de La Sexta, recollida per Europa Press.
Davant aquest escenari internacional «molt turbulent», la vicepresidenta ha assegurat que Espanya continua mantenint un fort creixement. «Hi ha molta incertesa i s’estan movent les plaques tectòniques sobre les quals s’han estat desenvolupant les relacions internacionals des del final de la II Guerra Mundial i està canviant el terreny de joc i la posició de diferents actors», ha afirmat.
En aquest sentit, ha recordat que tots els organismes nacionals i internacionals coincideixen que el creixement econòmic a Espanya serà d’almenys el 4% aquest any i el 2% el 2023. «És a dir, tenim un creixement fort», ha recalcat.
De fet, amb les dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE) la setmana passada del primer semestre, que reflecteixen un creixement superior al 6% davant l’any passat, pràcticament ja s’ha arribat per al conjunt de l’any a aquesta xifra del 4%, segons Calviño.
«En un escenari complex i d’incertesa, tots els organismes preveuen que Espanya continuï mantenint un creixement fort per sobre de la mitjana europea», ha remarcat.
Notícies relacionadesSobre el mercat laboral, tot i que ha reconegut que l’augment de l’atur al juliol «no és una bona notícia», ha destacat altres dades que són «molt importants», com el creixement de 145.000 llocs de treball indefinits, quan històricament queien tots els mesos de juliol. A més, ha explicat que hi va haver un avenç de la contractació en turisme i hostaleria des de la primavera preveient una campanya forta.
«Hi ha canvis que es deuen a la reforma laboral i ens han d’anar donant una perspectiva diferent amb menys fluctuacions mensuals de l’ocupació a partir d’ara», ha remarcat.
- Successos Detenen un jove de 18 anys com a autor de dos robatoris amb violència i intimidació a Reus
- Sector econòmic Barcelona ajusta preus en un estiu de menys despesa turística: hotels de luxe des de 183 euros
- Reunió urgent després del succés La Generalitat promet reforçar les inspeccions al camp després de la mort per calor d’un temporer a Alcarràs
- Guerra a Ucraïna Totes les claus sobre la cimera d’Alaska: on i quan serà i quins temes tractaran Trump i Putin
- L’única cullerada que has de posar a la rentadora per tenir la roba neta i estalviar en la factura de la llum