Alacant

El turisme nacional catapulta la Costa Blanca cap al ple a l’agost

Hotels i apartaments ja tenen reservades el 85% de les places, que confien completar al llarg de la setmana 

La millora de l’experiència del client i la seguretat davant la covid, clau

El turisme nacional catapulta la Costa Blanca cap al ple a l’agost

Epi_rc_es

5
Es llegeix en minuts

L’impuls de la reserva d’última hora ha tingut un efecte balsàmic al sector turístic de la Costa Blanca aquest juliol, i a les portes de l’agost hotels i apartaments turístics ja tenen completes el 85% de les seves places i estan convençuts que en el que queda de setmana molts establiments penjaran el cartell de complet, gràcies a l’empenta del turisme espanyol. Precisament, l’aposta pel turisme de proximitat, per experiències úniques i per mantenir els nivells de seguretat i higiene després de la pandèmia són les principals tendències hoteleres per a aquest estiu, segons l’empresa especialitzada en comerç conversacional CM.com, que assegura que una de les palanques que impulsaran la recuperació turística arreu del món és millorar l’experiència de qualitat que s’ofereix al client. Madrid, Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Navarra i el País Basc, graners de turistes, però d’on més venen és del mateix País Valencià.

El juliol s’acomiada amb una ocupació mitjana superior en fins a un 10% a la del mateix mes del 2019, fet que ha permès que molts hotels superin, fins i tot, en facturació les xifres del 2019, però pujades dels costos de producció de fins al 20% per la inflació. Amb tot, un mes molt millor l’esperat. El sector hoteler s’està recuperant, tot i que encara queda camí per recórrer per arribar a les xifres del 2019, les previsions indiquen que aquest 2022 el sector hoteler espanyol registrarà un creixement del 70% respecte a l’any passat.

Entre les tendències identificades que marcaran el mercat hoteler aquest estiu destaca l’aposta pel turisme de proximitat per part dels viatges. Després de la pandèmia, molts països van reobrir les seves fronteres de forma gradual. Tanmateix, els canvis constants en les restriccions i la por davant el contagi de la malaltia encara continuen frenant el turisme internacional. En aquest 2022, els turistes espanyols faran entre dos i tres viatges triant preferentment destinacions nacionals per al seu descans.

Els turistes d’avui dia busquen noves experiències que siguin úniques i locals. Després de viure les limitacions de la pandèmia, les persones ara volen aprofitar cada moment al màxim. Els experts asseguren que per arribar al client, tenir una bona presència ‘online’ és fonamental, així com establir prou canals de comunicació per resoldre possibles dubtes.

Per als turistes també continua sent imprescindible el tema de la seguretat i la higiene. Malgrat que s’han eliminat la majoria de les restriccions imposades per evitar la transmissió del virus, la higiene continua sent una prioritat al sector hoteler.

Segons l’informe de CM.com, encara no s’ha recuperat el sentiment de comoditat i relaxació d’abans de la pandèmia, per la qual cosa és important tenir present quines mesures d’higiene s’adopten a fi de mantenir satisfets els hostes.

Gairebé la meitat dels hostes indiquen que el factor tecnologia és determinant per recomanar un establiment, i una funció que els pot fer el seu viatge més senzill és fer la ‘facturació’ i ‘check-out’ mitjançant el mòbil. L’informe apunta al seu torn que els viatgers d’avui dia recorren als seus dispositius per fer la ‘facturació’ de vols, demanar un taxi o reservar una taula als seus restaurants favorits. Aquesta mateixa comoditat la busquen al fer la ‘facturació’ als hotels. En lloc de fer cua a la recepció, els hostes volen anar directament a la seva habitació mitjançant un procés senzill.

Els xatbots constitueixen una altra de les tendències del sector hoteler més importants quant a l’atenció al client i poden ser especialment útils per respondre ràpidament a possibles preguntes, fins i tot quan els agents humans no estan disponibles.

Poden resoldre problemes al primer contacte i recopilar informació per transmetre-la a un operador si fos necessari. Gràcies a ells, els hostes reben una bona experiència de client i, a més, permeten que les empreses s’estalviïn costos d’atenció al client a l’accelerar el temps de resposta, reduir la càrrega dels agents perquè se centrin en qüestions més exigents i respondre fins al 80% de les preguntes rutinàries.

També s’imposa la clau digital als establiments. Les targetes físiques s’han substituït per targetes digitals al mòbil per facilitar l’arribada i reduir les pèrdues de claus. Ara els hostes poden utilitzar la clau digital mitjançant els seus ‘smartphones’ per accedir a la seva habitació sense dependre d’una clau física.

L’aposta pel medi ambient també es converteix, segons l’informe, en un element clau en els viatges turístics que es realitzin a partir d’ara. Els hostes cada vegada mostren major interès a conèixer si les empreses els productes o serveis de les quals adquireixen, actuen de manera ètica. Per això cada vegada més busquen com passar les vacances de la manera més sostenible possible.

I per finalitzar un altre dels punts claus a tenir en compte com a tendència és la personalització més gran en els viatges. Els viatgers d’avui dia exigeixen experiències de viatge més personalitzades. La despesa ha augmentat un 18% i la demanda de paquets personalitzats i exclusius s’ha disparat un 88% respecte al 2019. A l’hora de l’atenció al client, els viatgers busquen un enfocament cada vegada més personal, volen rebre un tracte personal i no un d’anònim o general.

Promoció d’Alacant

D’altra banda, Turisme Comunitat Valenciana, destinarà 350.000 euros per promocionar el turisme de la ciutat d’Alacant entre els diferents mercats europeus, com el Regne Unit, els països del Benelux i els nòrdics, en accions que es portaran a terme durant el que queda d’any. La quantia descrita al conveni que han renovat la vicealcaldessa i responsable de Turisme, Mari Carmen Sánchez, i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, va destinada al Patronat Municipal de Turisme i Platges d’Alacant per al desenvolupament i promoció del sector per facilitar la comercialització dels seus productes.

Des de l’àrea encapçalada per Sánchez s’ha posat èmfasi en diferents productes turístics, com turisme esportiu, ofertes d’escapades i teletreball, dirigits, cap a Suïssa, els països nòrdics, França, els Països Baixos i Bèlgica, el Regne Unit i el Japó.

Notícies relacionades

«Després de dos anys d’aturada per la pandèmia pretenem reactivar les nostres accions en mercats tradicionals com el britànic però ampliat al Benelux i els països nòrdics», ha destacat la responsable de Turisme, afegint la novetat del nou producte ofert al Japó i conegut com « turisme idiomàtic».

El secretari autonòmic de Turisme ha assegurat que «junts som més forts», agraint la col·laboració de l’Ajuntament d’Alacant i definint el conveni «un joc d’aliances per reforçar el posicionament turístic de la ciutat ja que és el principal motor de la Comunitat. 

Temes:

Alacant Turisme