Bon Preu creix un 7% i supera els 2.400 milions de facturació

L’ebitda va escalar fins als 199 milions el 2024, amb 158 milions d’inversió

Bon Preu creix un 7% i supera els 2.400 milions de facturació
2
Es llegeix en minuts
Sergi Saborit Vilà
Sergi Saborit Vilà

Periodista

Especialista en especialitzat en el sector de l'alimentació i el gran consum, grups familiars catalans i banca

Ubicada/t a es troba a la ciutat de Barcelona

ver +

Bon Preu es consolida com un dels principals èxits del sector de la distribució. Després d’experimentar un creixement del 7%, el 2024 va superar per primera vegada els 2.400 milions d’euros de facturació, fet que suposa que en l’última dècada, i sense necessitat d’expandir-se fora de Catalunya, la companyia familiar ha aconseguit gairebé triplicar la seva mida, ja que els seus ingressos el 2014 vorejaven els 900 milions. La cadena de supermercats amb seu a Osona s’ha convertit avui en un grup que ocupa prop d’11.000 persones i que disposa de 216 punts de venda amb les marques Bonpreu i Esclat, a les quals s’hi afegeix una xarxa de 66 gasolineres EsclatOil.

Segons les dades financeres del 2024 a què ha tingut accés en exclusiva EL PERIÓDICO, a l’exercici fiscal tancat el 28 de febrer, Bon Preu es va anotar una facturació total de 2.421 milions d’euros, xifra que suposa un creixement del 7,1% i que inclou tant les vendes dels seus més de 200 supermercats, com els ingressos de les seves altres dues línies de negoci: la comercialització de carburants i d’electricitat verda.

L’any passat, el grup també va millorar la seva rendibilitat. Concretament, el resultat brut d’explotació (ebitda) va avançar a doble dígit, fins a arribar als 199 milions, un 11% més. Així, el marge d’ebitda sobre vendes es va situar el 2024 en el 8,2%. El benefici net va escalar fins als 81 milions d’euros, fet que equival a un marge net sobre vendes del 3%.

Les inversions

Les inversions el 2024 es van elevar a 158 milions, incrementant fins a 1.200 milions el volum inversor acumulat en els últims nou anys. Bon Preu se situa així com una de les principals empreses inversores a Catalunya i també ho és en termes d’ocupació, amb 10.924 persones contractades, el 99% de manera indefinida.

Notícies relacionades

Gràcies a aquesta força laboral, Bon Preu va contribuir l’any passat a les cotitzacions socials amb 64 milions d’euros. Si s’hi suma el pagament de tota mena d’impostos (37 milions), la contribució fiscal del grup a les arques públiques va sumar 101 milions. Per fidelitzar la plantilla, minimitzar les rotacions i ser una empresa atractiva a l’hora d’atraure talent, la companyia catalana ha impulsat una nova política retributiva que pretén fomentar una cultura interna basada en la meritocràcia i en el reconeixement de l’esforç individual de les persones i dels equips. Aquest programa s’ha traduït l’últim any en el pagament d’un total de 38 milions als empleats en concepte de primes i variables, un 72% més.

Des de principis d’any, la cadena ha inaugurat dos establiments Bonpreu a Terrassa-Matadepera i Barcelona, un Esclat a Cunit i dues gasolineres a Anglès i la Seu d’Urgell. En l’últim quadrimestre obrirà set supermercats més.