INE
La confiança empresarial puja un 7,5% en el tercer trimestre
Es tracta de l’augment més gran des del tercer trimestre del 2021, quan es va disparar un 12,3%

L’Indicador de Confiança Empresarial Harmonitzat (ICEA), la publicació del qual correspon a l’Institut Nacional d’Estadística (INE), va pujar un 7,5% en el tercer trimestre de l’any en relació amb el trimestre anterior, el seu augment més gran des del tercer trimestre del 2021, quan es va disparar un 12,3%.
L’avenç de la confiança empresarial registrat en el tercer trimestre de l’any, que contrasta amb els descensos dels dos trimestres anteriors, es deu a la millora tant de l’indicador d’expectatives com de l’indicador de situació actual, en un context marcat per la guerra a Ucraïna, una elevada taxa d’inflació i els alts preus de les matèries primeres.
En concret, el balanç d’expectatives (diferència entre les opinions dels empresaris optimistes i els pessimistes) es va situar en –4,2 punts, davant el descens de 16,1 punts registrat en el trimestre anterior. Es tracta de la millor dada d’aquest indicador des de finals del 2021.
Això es deu que el percentatge d’establiments empresarials que pensen que la situació del seu negoci serà favorable entre juliol i setembre d’aquest any s’ha situat en el 19,6%, xifra superior a la del trimestre anterior (14,5%), mentre els empresaris que es mostren pessimistes sobre l’evolució del seu negoci s’han reduït des del 30,6% del trimestre anterior al 23,8%.
Alhora, el percentatge d’empresaris que opinen que el seu negoci anirà de manera normal ha augmentat fins al 56,6%, davant el 54,9% del trimestre anterior.
Millora la percepció sobre la situació actual
Notícies relacionadesPer la seva banda, el balanç de situació (diferència entre respostes favorables i desfavorables respecte al trimestre finalitzat) ha millorat més de 15 punts respecte al trimestre anterior, i ha passat de –14,4 punts en el segon trimestre a +1,3 punts en el tercer.
Aquesta visió més positiva sobre la situació actual és resultat de l’augment d’establiments empresarials que pensen que el seu negoci ha evolucionat de manera favorable en els tres últims mesos i del descens dels que opinen que s’ha comportat de manera negativa.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- ALIMENTACIÓ SALUDABLE Fruites i verdures diàriament, menys precuinats i res de brioixeria industrial: així seran els menús escolars el curs vinent
- La legislatura catalana Illa encara l’esprint final de l’any amb una bateria de lleis pendents d’aprovar al Parlament
- Els herois que han combatut contra el monstre
- Servei municipal desbordat Col·lapse a objectes perduts
- Reinvenció d’una icona La multimilionària reforma de l’hotel Arts
- Pobresa infantil El respir del Casal Infantil la Mina
- DILEMES QUOTIDIANS (3) "El meu fill petit decideix on hem d’estiuejar"
- Muntatges financers De Vigo a Olot: el rastre d’Eusebio Novas