Vodafone reclama una permanència de 600 euros que no existeix i li surt molt car

Vodafone reclama una permanència de 600 euros que no existeix i li surt molt car

Europa Press / Alejandro Martínez Vélez

1
Es llegeix en minuts

Malgrat que la banca és la que acapara més nombre de denúncies dels consumidors a FACUA-Consumidors en Acció durant el 2021, segons es va fer públic el febrer passat, les empreses de telecomunicacions no són gaire lluny i, fins l’any passat, eren les protagonistes clares de les queixes dels consumidors. De fet, a Catalunya encara lideren les queixes dels consumidors, juntament amb les elèctriques i les aerolínies.

De fet, premsa i xarxes són plenes diàriament de casos d’abusos comesos per les empreses de telecomunicacions.

És el cas, per exemple, de Carlo Cortesi, un client que ha acudit a Facua (organització de consumidors) del País Valencià perquè, a principis del 2019, Vodafone li va fer una oferta perquè es quedés amb ella quan va voler canviar de companyia i ell només va posar una condició: que no li cobressin permanència, segons explica la mateixa organització.

Queixes en tots els suports

Però mai va disfrutar de les millores pactades, com la velocitat de la fibra òptica. Cortesi explica que no va deixar de queixar-se, via correu electrònic i telèfon. Finalment, el novembre del 2019, va decidir suspendre tota relació comercial amb Vodafone. Va trucar en diferents ocasions per verificar que, tal com havien acordat, no li cobrarien la permanència, i va rebre una resposta afirmativa.

Notícies relacionades

Però aviat va començar a rebre trucades d’empreses de recobrament en les quals li exigien el pagament d’aquesta permanència que no tenia.

Devolució de gairebé 300 euros

Va acudir a Facua País Valencià, entitat de la qual era soci, i aquesta organització va acabar portant el cas davant la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals. I no només va aconseguir que Vodafone deixés de reclamar-li els 600 euros, sinó que també li va tornar 280 euros encara pendents, cobrats per les factures de serveis no sol·licitats i les ofertes mal aplicades, i, finalment, que esborressin el nom de Carlo Cortesi de qualsevol registre de morosos en el qual l’haguessin fet figurar.

Temes:

Vodafone FACUA