Després de l’ampliació de capital

El Corte Inglés adapta la seva oferta d’assegurances a l’aliança amb Mutua

La cadena deixa d’actuar com a corredoria d’assegurances i passa a comercialitzar serveis com a agència d’assegurances vinculada

El Corte Inglés preveu el tancament de 25 establiments aquest any

El Corte Inglés preveu el tancament de 25 establiments aquest any

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El Corte Inglés i Grupo Mutua són ja en condicions d’aprofundir en l’aliança estratègica que suposarà oferir els clients de la cadena de grans magatzems la gamma de productes d’assegurances. Els clients han començat ja a rebre comunicacions personalitzades per alertar-los del canvi en l’oferta de serveis, que suposa que El Corte Inglés deixa d’actuar com a corredoria d’assegurances i passa a comercialitzar com a agència d’assegurances vinculada, en nom i per compte de les companyies d’assegurances.

El Corte Inglés ja s’integra al Grupo Mutua, del qual forma part SegurCaixa Adeslas i del qual forma part Seguros El Corte Inglés Vida y Pensiones. La diferència entre la corredoria d’assegurances i l’agència d’assegurances vinculada és que l’agent ho és per compte dels productes d’una sola companyia, mentre que una corredoria d’assegurances sol comercialitzar els productes de diverses companyies d’assegurances.

El Corte Inglés passa a oferir una nova gamma d’assegurances exclusives de llar, cotxe, moto, vida, accidents, salut i defuncions de les companyies d’assegurances del Grupo Mutua i, en determinats casos, d’altres companyies d’assegurances amb les quals disposa de contracte d’agència.

L’impacte en els clients

Les assegurances actuals dels clients amb diferents companyies d’assegurances continuaran en vigor exactament com fins ara i ECI continuarà donant suport. Les dades personals seran tractades de la mateixa manera, a distància en els serveis d’atenció al client o a través de les oficines en centres comercials.

Notícies relacionades

El pas endavant d’ECI en la comercialització d’assegurances és conseqüència de l’aprovació per part de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) de l’operació de Mutua Madrileña per adquirir en el 50,01% de Seguros El Corte Inglés.

L’operació té dues parts: d’una banda, Mutua aconsegueix un 8% d’El Corte Inglés per 555 milions. I de l’altra, el grup es queda amb la meitat de la divisió d’assegurances d’El Corte Inglés per 550 milions més. D’aquesta manera, el conjunt de l’adquisició ascendeix a 1.105 milions d’euros. Tota l’operació segueix l’ampliació de l’acord amb CaixaBank per estendre la comercialització d’assegurances a la xarxa de l’antiga Bankia, absorbida per l’entitat catalana. Per a això, la companyia d’assegurances va pagar 650 milions a través de SegurCaixa Adeslas, amb un cost net per a Mutua d’uns 325 milions d’euros, com a propietària del 50% de SegurCaixa Adeslas.