El Govern allarga la jornada dels camioners a 11 hores al dia per compensar l’aturada del transport
CCOO denuncia que l’Executiu no ha negociat amb ells la mesura i permet que les empreses sobrecarreguin els conductors assalariats per fer front a les protestes
El Govern ha aprovat aquest dimarts una resolució mitjançant la qual allarga la jornada màxima dels conductors assalariats de transports de 9 a 11 hores diàries. Aquesta mesura estarà en vigor fins al 27 de març i des de CCOO han denunciat que l’Executiu pretén compensar la falta de conductors per les aturades dels transportistes a base de sobrecarregar els assalariats que no es poden afegir a les protestes. «Apallissats i sense parar. Els treballadors i treballadores assalariats continuem sent ostatges i víctimes del caos del sector amb la complicitat del Ministeri de Transport», ha denunciat el sindicat en un comunicat. La mesura no ha sigut negociada amb la representació legal dels treballadors i des de la central estan estudiant mesures legals.
Des de la central expliquen que la nova resolució publicada per la Direcció General de Transport Terrestre permetrà que les empreses imposin als seus assalariats l’obligació de conduir fins a 11 hores diàries, quan abans era un màxim de 9 hores. I s’hi ha d’afegir el temps de presència (per a la càrrega i descàrrega del gènere, per exemple). I que les hores de descans diari durant els períodes de servei queden limitades a 9 hores diàries, quan abans eren 11. El secretari de Transports de CCOO, Francisco Vegas, han qualificat de «vergonyosa» aquesta resolució i que «suposa un atemptat contra la seguretat i salut dels treballadors».
Notícies relacionades«La convocatòria d’una aturada indefinida en el sector del transport de mercaderies per carretera des de dilluns passat, 14 de març, està afectant el funcionament normal de determinats fluxos de mercaderies per al trasllat de matèries primeres als centres de producció i indústries i en la distribució final dels productes», al·lega l’Executiu. Per tal de mitigar els efectes que es poden derivar d’això últim, és necessari establir, en l’àmbit nacional, una sèrie d’excepcions temporals», justifica el Ministeri de Transports en la seva resolució.
El sector del transport de mercaderies per carretera afronta aquest dimarts el novè dia d’aturada, que no vaga, ja que únicament s’han pogut afegir a les protestes els empresaris i treballadors per compte d’altri. No és una reivindicació contra una empresa o patronal concreta i no obeeix al clàssic conflicte laboral entre assalariats i direcció. És un aturada a què s’afegeixen voluntàriament les empreses i els autònoms i que tenen prohibit per llei secundar els assalariats. Perquè, si no és que l’empresa els allibera explícitament, han de complir la seva jornada de treball. Això ha provocat que els assalariats hagin hagut de patir directament les conseqüències de les aturades, ja sigui per la incidència viària dels talls, ja sigui per les puntuals accions violentes que hi ha hagut els últims dies i arran de les quals la policia ha detingut un total de 44 persones a tot el país.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Transport públic Una entitat llança una aplicació per a informar dels retards de Rodalies a temps real: "Volem convertir les queixes en dades"
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- La Vuelta a Espanya arriba a Catalunya: així és el recorregut de les seves tres etapes transcendentals
- Cost de la vida Tornar a omplir el rebost després de les vacances d’estiu sortirà aquest any un 2,7% més car