Canvi d’hàbits
El consum fora de casa s’acosta a nivells prepandèmia
L’entrega a domicili s’ha consolidat fins a suposar el 45% del consum fora de casa

zentauroepp48368915 barcelona 28 05 2019 sociedad repartidores de glovo deliver190606200030 /
El consum fora de casa va créixer el 23,4% el 2021 i es va aproximar a nivells prepandèmia. Les dades de la consultora Kantar evidencien la progressiva normalitat dels hàbits de consum i que el traspàs de consum del súper a la restauració s’està produint, tot i que a un ritme una mica més lent del previst fa un any. Totes les regions van estar al voltant del 80% de la recuperació en l’últim trimestre del 2021, i l’any va acabar amb Madrid al capdavant, seguit de Catalunya, Aragó i Andalusia. L’hostaleria independent va accelerar els resultats al desembre. Durant l’any passat, l’entrega de menjar a domicili (delivery) va augmentar en 11 punts la penetració respecte al 2019, i va arribar a un acumulat del 45% del total del consum fora de casa. El teletreball s’ha implantat menys del previst i això està afavorint la restauració.
Freqüència de consum
Per als experts de Kantar, la freqüència de consum continua sent la gran assignatura pendent del sector de la distribució. La despesa per acte, al contrari, supera la de fa dos anys, a l’arribar als 9,2 euros. Aquest increment del rebut es trasllada a la despesa per persona, que ha augmentat un 11% respecte al 2019, en part per l’alça general dels preus després de la pujada de costos. Per regions, totes les zones van estar al voltant del 80% de la recuperació en l’últim trimestre del 2021, i l’any va acabar amb Madrid al capdavant, amb un índex de millora del 87%. La velocitat de recuperació ha estat íntimament lligada a les diferents normatives i restriccions en hostaleria.
Notícies relacionadesQuant a les edats, són els clients més grans (de 50 a 75 anys) els més actius en el consum fora de casa. El relax i el plaer es converteixen en les principals motivacions per sortir, en detriment de la feina. D’altra banda, l’hostaleria independent va accelerar els resultats l’últim mes de l’any, en què va arribar a un percentatge de recuperació del 78% en l’acumulat del 2021. Destaquen també les bones xifres obtingudes pels restaurants de servei ràpid, que van ser més resilients quan hi ha haver confinament i restriccions, en part gràcies al bon desenvolupament que ja tenien del delivery.
Hàbits
Els agregadors (Uber Eats, Just Eat, Glovo...) han ajudat a generar l’hàbit de compra al canal de menjar a domicili, que ha afegit compradors a tot el món; el creixement més gran a Europa prové dels més grans de 50 anys, cosa que permet ampliar el perímetre del target de clients. Tant és així que, segons Kantar, té un abast més gran que l’ecommerce i gairebé quatre vegades més d’actes de compra que l’ecommerce d’alimentació i begudes. Per la seva part, les propostes de «llest per menjar» també han crescut; en concret un 11% versus el 2020. En aquest sector, Madrid té el pes més gran del conjunt d’Espanya, seguit de la zona de Llevant i Andalusia.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols