Primera recreació
Prologis presenta el seu projecte per ocupar terrenys de Nissan
La multinacional logística impulsa un pla per a una instal·lació de 100.000 metres quadrats, amb una inversió de fins a 500 milions que generarà fins a 750 llocs de treball
El sector logístic eleva la pressió per aconseguir fer-se un lloc als terrenys de Nissan a la Zona Franca. La multinacional Prologis ha donat a conèixer el projecte presentat a la comissió per a la reindustrialització de les plantes de Nissan a Catalunya, que contempla la instal·lació de magatzems d’última generació amb capacitat per oferir 750 llocs de treball amb una inversió d’entre 300 i 500 milions d’euros. El projecte de Prologis visibilitza per primera vegada els usos que podria tenir aquesta zona industrial pròxima a Barcelona i limítrofa amb Mercabarna. Els terrenys de Nissan a la Zona Franca són objecte de desig del sector logístic. Port de Barcelona recolza qualsevol projecte logístic a la Zona Franca, al considerar que beneficiarà el trànsit marítim. Cilsa, entre altres firmes, competeix també per accedir a la gestió d’aquesta parcel·la en altres temps industrial. Una comissió integrada pel Consorci de la Zona Franca, sindicats, Generalitat i representants de l’Estat.
La pressió del sector logístic (s’han presentat diversos projectes) podria fer que s’incrementés la proporció d’espai destinat a aquest ús, fins i tot fins als 200.000 metres quadrats de les 50 hectàrees disponibles. Una raó per a aquesta estratègia és que seria possible donar feina als treballadors acomiadats de Nissan de manera més ràpida que amb qualsevol altre projecte industrial. Competeixen, tot i que no s’han divulgat els projectes, els australians de Goodman, els britànics de JLL o Cilsa (amb Merlin Properties com a accionista de referència).
El projecte arquitectònic de Prologis és una planta ultramoderna logística idònia per al repartiment de productes a l’àrea metropolitana, però amb l’objectiu de ser flexible a qualsevol client que l’ocupi, bé sigui un o bé siguin diversos. Un client de la planta podria ser el gegant asiàtic Aliexpress, per exemple, però també mitjanes i petites empreses que necessitin un ‘hub’ logístic proper a Barcelona. Empreses d’alimentació, de comerç electrònic, del sector tèxtil, ‘start-ups’... El ventall de futurs clients d’una planta logística amb les característiques que projecta Prologis és amplíssim.
Segons l’opinió de Cristian Oller, màxim responsable de Prologis a Espanya, «el ‘boom’ logístic i del comerç electrònic a Espanya ha fet que el sector s’hagi quedat sense espais, especialment a l’àrea de Barcelona, i aquesta falta és una greu amenaça per al desenvolupament econòmic».
Zones complementàries a la planta logística proposada per Prologis en terrenys abans ocupats per Nissan a la Zona Franca.
/El directiu defensa el projecte de Prologis per la seva flexibilitat i adaptació a múltiples possibles clients, la llista dels quals ha remès a la comissió que ha de debatre el futur dels terrenys abans ocupats per Nissan. El projecte es pot adaptar també a les exigències d’última hora que plantegi la comissió. Els representants dels sindicats en la comissió i els del Govern central sempre han mostrat reticències a utilitzar espai industrial per a magatzems.
Un dels elements més interessants del projecte és que la construcció de la infraestructura es pot executar en fases i ser operativa de manera gradual. Així, tot i que el projecte trigui quatre anys a estar acabat, el primer any ja podria funcionar parcialment i començar a donar feina a extreballadors de Nissan.
Un seriós aspirant
Notícies relacionadesLa companyia, líder mundial en la gestió d’actius logístics, ha llogat més de 375.000 metres quadrats entre nous lloguers i renovació d’espais el 2021. Aquesta xifra representa el 25% del dossier de Prologis a Espanya, amb 17 operacions d’arrendaments a Madrid, amb un volum total de 113.142 metres quadrats. Actualment compta amb un estoc a Madrid de 758.670 metres quadrats, repartits en 19 parcs i 39 edificis. També va tancar el 2021 nou operacions d’arrendaments entre Barcelona i València, amb un volum total de 110.725 metres quadrats. Entre aquests dos mercats, Prologis suma la xifra de 509.022 metres quadrats d’estoc i 22 edificis.
La firma ha arribat al 100% d’ocupació a Prologis Park Barajas i ha completat els edificis de San Fernando DC2, Alcalá DC5 i Puerta de Madrid DC6. A Catalunya, Prologis abasta el 100% d’ocupació en cinc parcs: Prologis Park DC1, Prologis Park CIM Vallès, Prologis Park Subirats, Prologis Park la Granada i Prologis Park Penedès. A més, ha completat el Prologis Park València. La companyia proporciona solucions d’automatització de magatzems i millores en la gestió del consum dels edificis. Col·labora amb entitats socials com ara Creu Roja, AECC, FESBAL, Fundació Vicki Bernadet, Ajuda en Xarxa i Espai Eixida, entre d’altres.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Desconeixement Cita ITV: compte al testimoni MIL del cotxe si es va matricular a partir del 2008
- Infal·lible El truc casolà per netejar les portes de fusta que ja està de moda
- Els interessos no ho són tot Aquesta és l’edat límit per demanar una hipoteca a Espanya: ¿Ho sabies?
- Alimentació Si veus això a les nous, llença-les immediatament