Reindustrialització
Els gegants de la logística pugnen pels terrenys de Nissan a la Zona Franca
La divisió d’opinions sobre l’encaix del ‘hub’ i Silence retarda la reindustrialització de les plantes del fabricant japonès

La distribució de qui es queda cada un dels terrenys que anteriorment van fabricar vehicles de Nissan encara no està clara. Els 517.000 metres quadrats de la Zona Franca són la joia de la corona i està clar que s’hi instal·larà QEV i el seu projecte del ‘hub’. També hi ha consens entre les parts de la comissió de reindustrialització que a la Zona Franca s’ubicarà, en cooperació amb el ‘hub’, un gegant logístic. Aquest serà clau financerament en l’equació, ja que els tres candidats que fins ara han aixecat la mà tenen prou efectiu per recolzar el ‘hub’ en la reindustrialització.

De moment hi ha tres candidats: els australians de Goodman, els britànics de JLL i els espanyols de Merlin. Aquests últims tenen diversos negocis en comú amb el Port de Barcelona i entrar en l’operació els permetria reforçar la seva influència a la zona. El Consorci de la Zona Franca de Barcelona, propietari dels terrenys, vol ser protagonista en l’elecció del nom.

La composició final del trencaclosques dependrà de qui acabi imposant el seu criteri en la taula de reindustrialització. Si el Ministeri d’Indústria, que aporta per «diversificar riscos» i ubicar Silence a Montcada. O els sindicats, que prefereixen donar tant Montcada com la Zona Franca a QEV i que Silence s’instal·li en una part de la Zona Franca. En aquest debat, la Generalitat s’ha posat de perfil.

La sortida que han trobat les parts per no deixar encallada la negociació és donar 15 dies a QEV perquè presenti un informe de viabilitat i solvència que acrediti detalladament les produccions que pretén i que justifiqui la necessitat de quedar-se amb els terrenys de la Zona Franca i Montcada.

El procés de reindustrialització avança contra rellotge i la data del 31 de març està marcada en vermell. Un dels motius és que el procés està assessorat per la consultora KPMG, que centralitza les ofertes, dinamitza les reunions i connecta els interessats amb les parts. I el contracte, de moment, venç a l’abril. Els sindicats també pressionen per accelerar el procés, ja que la prestació d’atur dels ex de Nissan es va consumint i com més tardin el ‘hub’ (i Silence) a instal·lar-se, més tardaran a començar a produir i més a contractar els 1.600 treballadors que el fabricant japonès deixa enrere.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols