Reindustrialització
Els gegants de la logística pugnen pels terrenys de Nissan a la Zona Franca
La divisió d’opinions sobre l’encaix del ‘hub’ i Silence retarda la reindustrialització de les plantes del fabricant japonès
La distribució de qui es queda cada un dels terrenys que anteriorment van fabricar vehicles de Nissan encara no està clara. Els 517.000 metres quadrats de la Zona Franca són la joia de la corona i està clar que s’hi instal·larà QEV i el seu projecte del ‘hub’. També hi ha consens entre les parts de la comissió de reindustrialització que a la Zona Franca s’ubicarà, en cooperació amb el ‘hub’, un gegant logístic. Aquest serà clau financerament en l’equació, ja que els tres candidats que fins ara han aixecat la mà tenen prou efectiu per recolzar el ‘hub’ en la reindustrialització.
De moment hi ha tres candidats: els australians de Goodman, els britànics de JLL i els espanyols de Merlin. Aquests últims tenen diversos negocis en comú amb el Port de Barcelona i entrar en l’operació els permetria reforçar la seva influència a la zona. El Consorci de la Zona Franca de Barcelona, propietari dels terrenys, vol ser protagonista en l’elecció del nom.
La composició final del trencaclosques dependrà de qui acabi imposant el seu criteri en la taula de reindustrialització. Si el Ministeri d’Indústria, que aporta per «diversificar riscos» i ubicar Silence a Montcada. O els sindicats, que prefereixen donar tant Montcada com la Zona Franca a QEV i que Silence s’instal·li en una part de la Zona Franca. En aquest debat, la Generalitat s’ha posat de perfil.
Notícies relacionades
La sortida que han trobat les parts per no deixar encallada la negociació és donar 15 dies a QEV perquè presenti un informe de viabilitat i solvència que acrediti detalladament les produccions que pretén i que justifiqui la necessitat de quedar-se amb els terrenys de la Zona Franca i Montcada.
El procés de reindustrialització avança contra rellotge i la data del 31 de març està marcada en vermell. Un dels motius és que el procés està assessorat per la consultora KPMG, que centralitza les ofertes, dinamitza les reunions i connecta els interessats amb les parts. I el contracte, de moment, venç a l’abril. Els sindicats també pressionen per accelerar el procés, ja que la prestació d’atur dels ex de Nissan es va consumint i com més tardin el ‘hub’ (i Silence) a instal·lar-se, més tardaran a començar a produir i més a contractar els 1.600 treballadors que el fabricant japonès deixa enrere.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
