Servei per a ‘start-ups’

CaixaBank expandeix la seva divisió DayOne i obre tres centres a Saragossa, Màlaga i Bilbao

Aquesta àrea de negoci ha multiplicat per quatre els seus clients en cinc anys i arriba ja a una quota de mercat del 30%

CaixaBank expandeix la seva divisió DayOne i obre tres centres a Saragossa, Màlaga i Bilbao

CAIXABANK

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en start-ups, sector emprenedor

ver +

Darrere del podi d’ecosistemes espanyols amb més atractiu emprenedor –Barcelona, Madrid i València– tres noms més agafen força: Saragossa, Màlaga i Bilbao. Això demostra que CaixaBank hagi decidit expandir per aquestes ciutats la seva divisió dedicada a l’atenció d’empreses de base tecnològiques. L’entitat acaba d’obrir tres nous centres DayOne, com s’anomena aquesta branca de negoci, a cadascuna d’aquestes localitats: «Zones estratègiques on es concentren els principals pols d’emprenedoria», remarca el banc.

En total, aquesta xarxa de centres, que segons va dir fa anys el director general de negoci CaixaBank, Juan Antonio Alcaraz, aspira a ser present en tot el país, suma ja sis espais i dona feina a 34 persones. Per a les noves obertures, CaixaBank ha format i ressituat 11 treballadors del banc que es dedicaran allà a assessorar les ‘start-ups’, ‘scale-ups’ (petites empreses tecnològiques en fase una mica més avançada) i inversors que ho sol·licitin. Segons l’entitat, aquests treballadors estan especialment preparats perquè els potencials clients trobin «un suport fonamental per desenvolupar l’estratègia financera de la seva empresa» i un acompanyament al seu creixement.

La comesa dels espais DayOne és oferir atenció especialitzada a aquest tipus de perfils, des de productes financers a mida, fins a assessorament en operacions financeres o empresarials, així com entrar en contacte amb altres clients o figures de l’ecosistema. De fet, als centres que fa anys que estan en funcionament s’hi han celebrat també ponències, presentacions o jornades d’inversió. Han sigut clients de CaixaBank per aquesta via, per exemple, Jobandtalent, Holaluz i Wallbox.

Banca especialitzada

Des que l’entitat bancària va posar en marxa aquest nou negoci (començant per Madrid i Barcelona el desembre 2017 i afegint València mesos després), ha multiplicat per quatre els seus clients en aquest àrea i, de fet, maneja una quota de mercat del 30%.

Notícies relacionades

«Amb aquests nous centres, DayOne avança en la seva estratègia i proposta de valor d’oferir un model de banca especialitzada, totalment ajustada a les necessitats d’aquest perfil de clients, un sector estratègic i en ple creixement», justifiquen des de la companyia. La idea és que el centre de Saragossa (DayOne Ebre) doni servei a l’ecosistema emprenedor d’Aragó, La Rioja i Navarra; i que el de Bilbao (DayOne Nord), cobreixi les zones del País Basc, Cantàbria, Astúries i Galícia. En el cas de Màlaga, CaixaBank ha situat el DayOne Andalusia Oriental directament al Parc Tecnològic de Màlaga, on hi ha més de 620 empreses instal·lades.

Els tres espais ja estan en funcionament, tot i que aquest últim estigui encara pendent d’inaugurar-se oficialment.