Sisena onada
Foment del Treball es posiciona a favor de reduir les quarantenes
La patronal catalana afirma que és un mecanisme «interessant» perquè el sistema continuï funcionant
salvador-guillermo-foment-1
Per a la patronal de la gran empresa catalana, davant la variant òmicron les quarantenes actuals són excessivament llargues. Foment del Treball s’ha mostrat aquest dimecres a favor de reduir els períodes de confinament per a persones contagiades de deu a cinc dies, tal com estudia fer el Govern d’Espanya. Sense anar més lluny, el Ministeri de Sanitat pretén abordar la qüestió amb les comunitats autònomes en el Consell Interterritorial que se celebra aquest dimecres i que, segons ha dit ja el president del país, Pedro Sánchez, haurà de prendre aquesta mateixa tarda una decisió respecte a això.
En aquest sentit, des de Foment defensen que una mesura així es planteja «interessant» per ajudar a suavitzar l’impacte en el sistema econòmic, sobretot tenint en compte que aquesta nova variant de covid sembla superar-se amb símptomes més lleugers i en menor temps. «Igual que no necessàriament fa falta tancar totes les activitats [davant cada repunt de contagis], és important tenir aquest mecanisme que ajudi a comportar aquesta crisi sanitària», ha afirmat el secretari general adjunt i director d’Economia de la patronal, Salvador Guillermo.
La patronal ha posat com a exemple el cas dels Estats Units, que ja han decidit escurçar les quarantenes de 10 a cinc dies, i el d’Itàlia, que també està estudiant fer-ho. El Regne Unit és un altre dels països que també ha pres ja la decisió, tot i que en el seu cas les quarantenes seran de set dies i sempre que el contagiat doni negatiu en dos tests d’antígens.
Sense posicionament del Govern
Notícies relacionadesA Espanya, de moment, les úniques comunitats autònomes que s’han posicionat obertament a favor de la mesura són Madrid i Castella-la Manxa, totes dues governades pel PP. El Govern encara no ha dit res respecte a això, remetent-se ahir després del Consell de Ministres a la reunió entre el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes que se celebra avui.
«Qualsevol decisió que adoptem en l’àmbit de la gestió de la pandèmia, ho fem amb el recolzament i el rigor dels equips tècnics i en aquest àmbit serà on es plantegi», va dir ahir referent a això la portaveu de l’Executiu, Isabel Rodríguez.
- Producte de temporada Els amants dels ‘calçots’ ja tenen app: nou mapa per trobar les millors ‘calçotades’
- Agressió sexual El jutge accepta la rectificació de Mouliaá i torna a citar Errejón per comunicar-li l’obertura de judici per agressió sexual
- Aturades a tot Espanya Així impactarà en la sanitat catalana la vaga de metges de la setmana que ve: la primària, al 25%, i l’activitat urgent, garantida
- Govern Salvador Illa es reincorpora dilluns al capdavant del Govern després de recuperar la mobilitat
- Paella "Imprescindible": els elogis al millor restaurant de Tarragona segons Tripadvisor
