Reindustrialització

Indústria emplaça Great Wall a decidir abans del 17 de desembre si reemplaça o no Nissan

  • L’Administració confia que el fabricant xinès accepti l’última oferta millorada i remesa en l’anterior reunió de la comissió de reindustrialització

Indústria emplaça Great Wall a decidir abans del 17 de desembre si reemplaça o no Nissan

David Castro

2
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La ministra d’Indústria, Reyes Maroto, ha instat aquest dimarts el fabricant xinès Great Wall Motors (GWM) a prendre una decisió sobre si s’instal·la o no als actuals terrenys de Nissan abans del 17 de desembre. Per a aquella data està fixada la pròxima reunió de la comissió de reindustrialització i la mateixa l’Administració confia a poder discutir al costat de l’empresa i els sindicats la resposta de GWM. A principis de mes el Ministeri d’Indústria i la conselleria d’Empresa de la Generalitat van remetre al fabricant xinès una nova oferta, «clarament molt millorada pel que fa a les necessitats que ells ens havien traslladat», segons ha descrit la ministra Reyes.

Les factories de Nissan a Catalunya tancaran de manera definitiva el pròxim 31 de desembre i els actors implicats en el procés de reindustrialització operen per tenir lligat abans d’aquesta data un recanvi. Great Wall és la primera opció i la que més consens genera entre tots els actors implicats en el procés, principalment les dues administracions i els sindicats. És per això que l’Administració li està aguantant el pols i ha pujat la seva última oferta per no haver d’activar el ‘pla b’. Fonts coneixedores de la mateixa la xifren en més de 100 milions d’euros en ajudes públiques, una rebaixa de les pretensions de Nissan pel traspàs d’actius de la planta de Zona Franca i una cessió per part dels sindicats a negociar part de les condicions laborals.

Notícies relacionades

«El fabricant xinès està analitzant la proposta. La nova taula de reindustrialització l’hem convocat per al dia 17 de desembre i, per tant, esperem tenir una resposta. Esperem que positiva, ja que l’oferta era clarament molt millorada respecte a les necessitats que ells ens havien traslladat», ha declarat la ministra d’Indústria, Reyes Maroto. Fonts de l’altre interlocutor públic en la reindustrialització, la conselleria d’Empresa, expliquen que encara no s’ha produït la reunió al més alt nivell que havien sol·licitat amb la direcció de GWM. La intenció és celebrar una videoconferència en què participin la ministra Maroto, el conseller Roger Torrent i la cúpula de GMW per conèixer la resposta final dels xinesos. I l’esmentat vídeo conclave esperen poder tenir-lo abans del 17 de desembre, per formalitzar aquell divendres si la reindustrialització de Nissan passa o no per GWM.

La data del 17 de desembre, no obstant, no és un ultimàtum. «Sempre queden vives altres possibilitats», expliquen fonts coneixedores de les converses. No obstant, el rellotge corre i la data del 31 de desembre cada dia és més a prop. Les parts estan posant el coll per GWM ja que és el que més consens genera, i és que el ‘pla b’ ha sigut objecte de diferències entre les administracions durant els últims dies. Indústria va introduir de manera explícita en l’última reunió la possibilitat de complementar la via alternativa del ‘hub’ de l’electromobilitat liderat per QEV Technologies amb una empresa de reparació i manteniment de blindats. Una cosa que va despertar el rebuig frontal de la Generalitat. Aquest dimarts Maroto ha destacat diverses vegades en la seva intervenció la idea que «les dues autoritats competents estem treballant juntes, d’una manera reforçada», el que pretén «donar confiança a qualsevol inversor».

Temes:

Nissan Ocupació