Turisme
IAG redueix les pèrdues a la meitat fins al setembre i espera ser rendible el 2022
Madrid 10 08 2020 Aeropuerto Adolfo Suarez Barajas Avion Iberia FOTO JOSEP GARCIA
El hòlding IAG, que engloba Iberia, British Airways (BA), Vueling i Aer Lingus, va registrar unes pèrdues després d’impostos de 2.622 milions d’euros durant els nou primers mesos d’aquest any, cosa que suposa un descens del 53% davant els ‘números vermells’ de 5.576 milions d’euros que es va anotar un any abans a causa de les restriccions de viatges derivades per la crisi sanitària de la Covid-19.
El resultat després d’impostos abans de partides excepcionals va ser negatiu en 2.775 milions d’euros, davant les pèrdues de 3.185 milions d’euros, segons ha informat el grup la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
La companyia ha precisat que els resultats del 2020 s’han reexpressat per reflectir el tractament dels costos administratius associats als plans de pensions de prestació definida del grup, incrementant en nou milions d’euros la pèrdua després d’impostos del període de nou mesos finalitzat el 30 de setembre del 2020.
«Hi ha una recuperació significativa en marxa i tots els equips de les aerolínies del grup estan fent un gran esforç per aprofitar cada oportunitat. Continuem capitalitzant l’increment en les reserves que es produeix quan s’eliminen les restriccions de viatge», ha assenyalat el conseller delegat d’IAG, Luis Gallego.
«Totes les nostres aerolínies han millorat el seu rendiment i la pèrdua de les operacions del grup s’ha reduït en més de la meitat en comparació amb els trimestres anteriors. En el tercer trimestre, i, per primera vegada des de l’inici de la pandèmia, el nostre flux de caixa de les operacions va ser positiu, i la nostra posició de liquiditat ha arribat als 12.100 milions d’euros proforma a finals d’octubre, el nivell més alt registrat fins ara», ha remarcat.
«A curt termini, el nostre objectiu és estar preparats per operar la màxima capacitat possible i perquè IAG pugui tornar a ser rendible el 2022. Els nostres equips estan creant totes les oportunitats i posant en marxa totes les iniciatives necessàries per transformar el nostre negoci i ser més competitius en el futur», ha afegit.
- Crisi a Teheran Trump sospesa una intervenció militar a l’Iran en suport a les protestes contra el règim
- Violència masclista Els Mossos han evitat el matrimoni forçat de 47 dones i nenes a Catalunya des del 2021
- Vies amb molt trànsit MAPA | Aquestes són les carreteres catalanes més perilloses per a les motos
- 670 litres per metre quadrat Dos anys de pluja en la mitjana històrica de Barcelona consoliden els eixos verds i prometen una primavera esplendorosa
- AQUESTA NIT A JIDDA El Barça busca assestar el cop final al Reial Madrid de Xabi Alonso en la final de la Supercopa
