Prova pilot a Holanda
Tesla es planteja permetre que cotxes d’altres marques utilitzin els seus carregadors a Europa
La companyia d’Elon Musk farà una prova a deu ciutats holandeses abans d’implementar la mesura a la resta de països europeus.
La mesura, si s’implementa, beneficiarà els usuaris dels vehicles que fan servir el dispositiu europeu estàndard de càrrega CCS, que són la majoria.
Tesla ha comunicat que engegarà un programa de proves a Holanda per obrir l’ús dels seus supercarregadors a la resta d’usuaris de vehicles elèctrics d’altres fabricants. El programa pilot s’executarà a deu ciutats holandeses i tot aquell que no tingui un Tesla podrà recarregar utilitzant l’aplicació de la companyia. La marca monitorarà els carregadors perquè no es produeixin col·lapses, prioritzant la recàrrega dels seus clients.
La marca de cotxes elèctrics disposa d’una xarxa mundial de 25.000 supercarregadors, mentre que les altres marques competidores estan començant a desplegar xarxes col·laboratives compartides com Ionity. Tots els que vulguin carregar en un pal de Tesla han de disposar de l’aplicació i del sistema CCS (Combined Chargin System) que es troba estandarditzat a la gran majoria dels vehicles elèctrics moderns. BMW, Mercedes-Benz, Ford, Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda i Seat equipen els seus cotxes amb aquest sistema de recàrrega sense necessitat d’utilitzar un adaptador.
El que no serà igual per a tothom serà el preu de la recàrrega. Tesla repercutirà un import extra a qui vulgui utilitzar els seus carregadors a Holanda, una xifra que es podria reduir si s’apunten a un mode de subscripció de recàrrega. «Amb aquesta acció volem contribuir a accelerar l’electrificació a nivell mundial», assenyala la marca en un comunicat.
Una de freda i una de calenta
Notícies relacionadesI si la notícia d’obertura de carregadors a tot el món va sonar positiu, dimarts passat Tesla es va despertar amb una caiguda del preu de les seves accions a Walll Street després d’un tuit del seu fundador, Elon Musk, en què recordava que encara no havia firmat un contracte amb l’empresa de lloguer Hertz, qui havia comunicat que anava a comprar 100.000 cotxes elèctrics a Tesla. Després d’aquest anunci les accions de Tesla havien crescut fins a una capitalització borsària de 1.000 milions de dòlars.
»Tesla té molta més demanda que producció. És per això que vendrem a Hertz vehicles pel mateix marge que el que apliquem als nostres clients. L’acord amb Hertz no té cap efecte sobre la nostra situació econòmica», va afirmar Elon Musk. Després d’aquestes afirmacions, les accions de Tesla van arribar a caure un 0,9%. Per si no fos prou, aquesta mateixa setmana l’agència nord-americana de seguretat viària (NHTSA) va comunicar que la companyia ha hagut de cridar a revisió uns 12.000 vehicles als Estats Units per un problema en un programa de comunicació.
-
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
- Al metatars Què és el neuroma de Morton, la malaltia que pateix Letizia: símptomes i causes
- MEDI AMBIENT La Guàrdia Civil ratifica que les dades de la incineradora del Besòs són "incoherents"
- El Madrid sobreviu a una tortura
- Resultats Bankinter va guanyar 201 milions d’euros fins al març, un 9% més
- Morositat Les pimes volen accelerar la normativa europea contra la morositat
- Sector financer El Banc d’Espanya no suavitzarà la concessió de crèdit "en cap cas"
- Frau fiscal La Hisenda catalana fa aflorar 12 milions per 27 canvis ficticis de domicili
- Moviments accionarials El Govern busca inversor espanyol per a Naturgy i no exclou entrar-hi amb la SEPI