Del 15 al 28 de novembre

Ikea llança per segon any consecutiu el Green Friday

  • En l’edició anterior l’empresa va comprar més de 304.000 mobles per a la seva revenda

  • Els clients podran taxar els mobles per un import un 50% superior a l’habitual

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

Ikea renova un any més la campanya del Green Friday després del «bon funcionament» de l’any anterior a Espanya. En l’última edició, la multinacional sueca va comprar més de 304.000 mobles per a la revenda. En total va invertir 12 milions d’euros en aquests mobles. L’edició d’aquest any se celebrarà del 15 al 28 de novembre com una alternativa sostenible al Black Friday.

Els usuaris podran taxar els mobles per un import de fins un 50% superior al del servei habitual. La intenció de l’empresa és allargar la vida dels productes amb aquesta opció de recompra.

Productes de segona mà

Amb aquestes iniciatives, Ikea ha donat una nova vida a més d’1,6 milions de mobles, segons ha informat la mateixa companyia. Segons les seves xifres, a Espanya han inspirat més de 20 milions de persones a portar un estil de vida sostenible i més saludable.

 «Som molt conscients que tenim un sol planeta i que els recursos són limitats, per això treballem dia a dia per protegir-lo i reduir els residus que generem», ha remarcat la directora de Sostenibilitat d’Ikea a Espanya, Mónica Chao.

Allargar la vida útil

«Al facilitar l’intercanvi de mobles de segona mà, podem reduir la petjada climàtica que es deriva de la fabricació i ús de nous productes i presentar una alternativa de consum sostenible als nostres clients, oferint-los un servei que impacta positivament al planeta i les persones», ha afegit.

Notícies relacionades

A escala global, Ikea s’ha marcat l’objectiu de reduir un 80% les emissions en termes absoluts de les seves pròpies operacions i un 50% les procedents de clients i col·laboradors per al 2030.

A més, l’empresa diu estar preparada per liderar aquests canvis i afirma que estan «treballant en altres línies de negoci per oferir alternatives que allarguin la vida útil dels seus productes, com la implementació dels Hub d’Oportunitats de les seves botigues i l’entrada al sector de lloguer de mobles», segons ha conclòs Chao.