Transformació d’un gegant

Ikea eleva el pes de la venda ‘online’ fins al 22,7% a Espanya i augmenta la facturació el 16%

La companyia sueca destina esforços a la transformació digital del grup

Les vendes creixen menys a Catalunya que a la resta d’Espanya

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La multinacional Ikea va arribar a unes vendes a Espanya de 1.682 milions d’euros al passat exercici fiscal finalitzat a l’agost, cosa que va suposar un augment del 16% respecte al 2020. El canal ‘online’ suposa per a l’empresa ja el 22,7% de la facturació a Espanya, després d’un creixement del 90%, amb un total de 356 milions. Espanya és un dels cinc països del grup que creixen per sobre del 10% i el tercer en creixement, només per darrere dels Estats Units i Rússia. A escala mundial, la proporció de vendes ‘online’ sobre el total ha passat en un sol any del 18% al 30%.

Ikea va vendre un total de 52,2 milions d’euros a través del servei de venda telefònica i assessorament virtual, nous canals explorats per la companyia arran de la pandèmia. En l’exercici anterior, any especialment marcat pel tancament de les botigues físiques en el context de la pandèmia i l’important revulsiu que va viure el canal ‘online’, el creixement de les vendes ‘online’ va ser del 73%, per això l’evolució de les vendes al canal s’estan accelerant.

L’evolució de les vendes va ser dispar segons punts de venda i autonomies. Així, la facturació a Catalunya (Badalona, Sabadell i l’Hospitalet) va créixer un 5%, la que menys va créixer d’Espanya. Madrid (Alcorcón, San Sebastián de los Reyes, Ensanche de Vallecas i Goya –la nova botiga a Las Rozas no ha computat en aquest exercici–), un 21,2%; Andalusia (Sevilla, Màlaga i Jerez), un 17,5%; València i Múrcia, un 19,2%; Nord (la Corunya, Astúries i Barakaldo), un 20,2%, i Centre (Valladolid i Saragossa), un 19%.

Notícies relacionades

Nurettin Acar, nomenat recentment CEO i CSO d’Ikea a Espanya i durant l’any fiscal 2021 ‘market area manager’ i membre ja del comitè de direcció a Espanya, va qualificar l’any com a «molt positiu. Un exercici en què hem continuat enfrontant-nos a reptes heretats de la pandèmia i en què, amb capacitat d’adaptació i sobretot l’esforç dels equips, hem consolidat nous canals, obert punts de contacte i venda a noves regions i ampliat la nostra xarxa». Ikea va tancar l’any amb 9.148 empleats a Espanya, amb un increment de més de 200 llocs respecte al tancament de l’exercici anterior.

A escala internacional, Ingka Group va facturar 37.400 milions d’euros als 30 mercats on té presència, un 6,3% més. El canal ‘online’ va créixer el 78%. El Grup Ingka gestiona al voltant de 400 botigues Ikea a tot el món, que van rebre 657 milions de visites. La pàgina web Ikea.com, per la seva banda, va rebre 4.300 milions de visites i l’ús de l’aplicació Ikea gairebé va arribar a quadruplicar-se, ja que va passar dels 93 milions i mig de visites el 2020 als 368 milions el 2021. També les descàrregues van mostrar un important creixement: dels gairebé 9 milions i mig el 2020 als gairebé 24 milions de descàrregues el 2021. La transformació digital d’Ikea s’accelera, amb una adaptació clara de les botigues, que reforcen el seu paper com a unitats logístiques.

Temes:

Ikea