Nou format urbà

Ikea anuncia l’obertura d’una desena de botigues petites a Catalunya

La multinacional sueca obre un camp d’experimentació a Catalunya amb nous models comercials de proximitat

Ikea posarà en marxa el lloguer de mobles a 30 països

Ikea posarà en marxa el lloguer de mobles a 30 països

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Ikea ha anunciat aquest dimecres una reorganització interna i d’estratègia de la multinacional que farà de Catalunya un camp d’«experimentació» per a la firma, amb l’obertura d’una desena de botigues de format petit urbà els pròxims sis anys. Segons Ikea, la reorganització li permetrà «experimentar un nou concepte en la gestió de les seves botigues, amb més autonomia en la presa de decisions». El canvi d’hàbits de consum, que dona més rellevància al comerç de proximitat, ha fet que la multinacional sueca hagi decidit aprofundir en l’obertura de botigues de proximitat, especialment amb el tipus d’establiments que assessoren per a la reforma de vivendes. Un exemple n’és la botiga oberta a la Diagonal de Barcelona aquest any.

El nou concepte comercial està basat en la visió del fundador d’Ikea, Ingvar Kamprad, d’«atorgar als empleats i empleades més poder i autonomia, per agafar les regnes del negoci en les seves àrees d’influència», expliquen a la companyia, per això, una nova divisió interna tindrà autonomia per potenciar l’activitat comercial i aprofitar l’estratègia omnicanal general de venda tant a internet com en botigues físiques. Durant els pròxims sis anys, Ikea provarà a Catalunya «noves maneres de fer negoci» per la via de les botigues de proximitat.

Per liderar aquesta nova etapa d’Ikea a Catalunya, la companyia ha designat Valerio Valenti com a nou cap d’àrea del mercat, que reportarà directament a Nurettin Acar, CEO d’IKEA a Espanya.

Notícies relacionades

L’objectiu d’Ikea és captar l’essència de la botiga tradicional de barri, en el context d’una estratègia omnicanal que els permeti una experiència de compra completa, tant si els clients interaccionen de manera física o ho fan de manera ‘online’.

Per contribuir a l’impuls i expansió del mercat català, Ikea Espanya ha designat Kevin Johnson, director de penetració del mercat d’Ikea a Catalunya, nou càrrec que s’ha creat en l’àmbit mundial per fomentar la penetració i expansió de la companyia als diferents mercats on opera. Johnson fins aquest moment era director de la botiga d’Ikea a Badalona. Johnson, des del seu nou càrrec, liderarà l’estratègia de la companyia per arribar a més llars mitjançant diferents oportunitats de negoci.

Temes:

Ikea