Creixement

Antai Venture Builder capta 11,8 milions per llançar noves ‘start-ups’

Els recursos es destinaran a potenciar 12 empreses tecnològiques en quatre anys

Socis 8 Gerard Olivé (esquerra) i Miguel Vicente.

Socis 8 Gerard Olivé (esquerra) i Miguel Vicente. / JOAN PUIG

1
Es llegeix en minuts

Antai Venture Builder ha captat 11,8 milions d’euros en una nova ronda de finançament en què han participat diverses ‘family offices’ juntament amb socis estratègics com Mutua Madrileña i Banc Sabadell. Els recursos es destinaran a llançar 12 empreses tecnològiques a Europa i Llatinoamèrica durant els pròxims quatre anys.

El grup ha posat el focus en la creació de start-ups dels sectors especialitzats en ‘fintech’, ‘edtech’, ‘insurtech’, ‘climatetech’, ‘health tech’ i gran consum, així com ‘marketplaces’, SaaS i marques nadiues digitals.

Des de la seva creació el 2012, Antai VB ha llançat més de 25 start-ups, que han creat més de 1.500 llocs de treball. Per fer-ho, el grup compta amb el recolzament de més de 350 inversors, entre els quals es troben 150 fons de capital de risc de tot el món.

Ecosistema de talent

En aquest temps, Antai VB ha generat un ecosistema en què el talent és clau a l’hora de llançar nous models de negoci amb els millors equips d’emprenedors i socis estratègics. En aquest sentit, el grup ha desenvolupat nous projectes en l’àmbit ‘fintech’ i ‘insurtech’ amb el recolzament de Banc Sabadell i Mutua Madrileña, aprofitant el coneixement i l’experiència de les dues entitats en les seves respectives àrees.

Notícies relacionades

La col·laboració fins ara ha funcionat i des del 2018 s’han llançat ja set companyies en aquests espais, amb casos d’èxit com Elma, GoCleer o SingularCover. Segons el parer de Miguel Vicente, cofundador d’Antai VB, afirma que a mesura que sumin projectes «més gran serà la capacitat d’atracció de talent». Per la seva banda, Gerard Olivé, cofundador d’Antai VB, assegura que «el talent és magnètic, els bons emprenedors s’atrauen entre ells i al seu torn atrauen els millors equips. Aquesta ronda és una gran notícia, ja que sumem recursos i socis que enriquiran aquest ecosistema Antai, tant a Europa com a Llatinoamèrica».

Antai VB acumula una cartera d’empreses consolidades com Wallapop, Glovo, Deliberry, SingularCover, Carnovo, GoTrendier, Elma, o Nemuru. A més, des del 2018, la firma ha creat 5 ‘start-ups’ a les àrees de ‘marketplace’, SaS i marques natives digitals, entre les quals destaquen Lifecole, Valy, Conkau i Mascoteros. La firma s’ha fixat en sectors estratègics com l’educació i la salut, en què ja compta amb experiència prèvia.