Pla 2021-2025
Repsol augmenta en 1.000 milions d’euros la seva inversió verda
La companyia accelera la reducció d’emissions el 2025, 2030 i 2040
Repsol destinarà 1.000 milions addicionals, fins a 6.500 milions, en el període 2021-2025 per a energies renovables i projectes baixos en carboni. L’empresa ha anunciat objectius més ambiciosos per accelerar la transició energètica mantenint l’objectiu de convertir-se en una companyia de zero emissions netes el 2050, a l’incrementar les seves metes per al 2025, 2030 i 2040.
El conseller delegat, Josu Jon Imaz, ha donat a conèixer aquests objectius durant la jornada ‘Low Carbon Day’, dirigida a analistes i inversors. D’aquesta manera, el seu pla d’inversions per al període 2021-2025 arribarà els 19.300 milions, 1.000 milions més que els fixats en el pla estratègic. A més de més recursos per a energies renovables, hi ha previstos més projectes de producció d’hidrogen lliure d’emissions i l’impuls a altres iniciatives baixes en carboni.
Intensitat de carboni
La reducció a l’indicador d’intensitat de carboni serà ara del 15% el 2025, del 28% el 2030 i del 55% el 2040. En energia renovable, l’objectiu és créixer el 60%, per arribar a una capacitat instal·lada de sis gigawatts (GW) el 2025 i de 20 GW el 2030. El 35% de la inversió del grup fins el 2025 es dedicarà a «iniciatives baixes en carboni» i el capital utilitzat per a aquestes finalitats serà del 45% el 2030. Aquestes noves metes suposen un increment de 5 punts percentuals respecte als establerts en el pla estratègic presentat fa gairebé un any.
Notícies relacionadesImaz ha afirmat que aquesta actualització d’objectius «demostra els sòlids avenços a què la companyia està arribant per ser neutra en carboni el 2050. L’ambició, la tecnologia i l’execució de projectes», ha afegit, «permeten incrementar la velocitat a la qual arribarem a aquest objectiu».
La companyia «té l’objectiu de liderar la transició energètica, en línia amb l’Acord de París, i limitar així l’increment de la temperatura global per sota dels dos graus». L’estratègia de carboni i els seus objectius seran sotmesos a votació de forma consultiva en la pròxima junta general d’accionistes.
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- Temporal Protecció Civil alerta de pluges "intenses i torrencials"
- Una investigació del TEDH El TEDH s’inclina per sentenciar que el Suprem va vulnerar els drets de Junqueras, Sànchez i Turull
- Condemnats del 'procés' Estrasburg declara que no es van violar els drets de Junqueras, de Sànchez o Turull pel 'procés'
- Investigació oberta El suposat desfalc d’una administradora de Viladecans esquitxa, almenys, tres comunitats de veïns de Gavà
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Tempestes, alertes i por
- Mitjançant nous serveis Ferrocarrils preveu moure un 50% més de viatgers i superar Rodalies en cinc anys
- II Fòrum Empresarial Peralada Gael Rodríguez i Jordi Masquef discuteixen sobre "recuperar el prestigi" de Portbou i Figueres
- Xarxa mallada Els enginyers aposten per connectar el riu Ter amb el nord de la Costa Brava en casos d’emergència
