Crisi de microxips

Seat planteja un nou erto que pot afectar gairebé 1.300 empleats

  • L’impacte de la mesura pot oscil·lar diàriament entre 482 i 1.276 treballadors en funció de la disponibilitat de semiconductors per poder fabricar cada model.

  • La demanda de vehicles de Seat i Cupra se situa en nivells prepandèmia, cosa que empeny la companyia a mirar de produir el màxim nombre de vehicles possible.

Seat planteja un nou erto que pot afectar gairebé 1.300 empleats
1
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La crisi mundial dels semiconductors segueix amb la seva implacable escalada al sector de l’automòbil. La falta de microxips per a la producció de vehicles manté en escac les principals marques, que ja fa més de mig any que han d’ajustar les seves produccions. Seat, que no s’escapa d’aquesta afectació mundial, ha tornat a plantejar als sindicats un nou expedient de regulació temporal (erto) per als treballadors fins que no millori el subministrament de components essencials. La nova mesura, que avui s’hauria de materialitzar en un acord, afectarà tots els seus centres productius i oscil·larà diàriament entre 482 i 1.276 empleats.

La primera reunió amb els representants dels treballadors es va portar a terme ahir a la tarda i s’hi van establir les bases d’aquesta nova mesura, que busca una solució flexible al problema. Es van presentar les mesures organitzatives i productives, i es va tractar també el pla social que acompanyarà l’erto. Es dona la circumstància que els nivells de demanda de vehicles de Seat i Cupra se situen en xifres prepandèmia, i per això la companyia està obligada a no perdre ni un cotxe de producció.

Afectació a Martorell

Notícies relacionades

Les mesures plantejades afecten bàsicament les línies de producció. A la línia 1(Ibiza i Arona) es planteja la reducció de mig torn de producció, de 2,5 a 2 torns diaris. A la línia 2 (León, Cupra Formentor) s’aplicarà la mesura segons la disponibilitat de semiconductors, producció a 3, 2,5 o 2 torns (producció habitual: tres torns). Mentre que la línia 3 (Audi A1), ja afectada des de fa uns mesos, operarà amb normalitat, a un torn de producció. 

A la planta de Martorell la reducció temporal de la producció tindrà una afectació màxima diària d’entre 322 i 1.076 empleats (que variarà segons l’evolució de la producció en la línia 2). La intenció de la companyia és que la reducció d’ocupació es cobrirà, en primer lloc, amb voluntaris. El nombre de places no cobertes es completaria de forma rotatòria entre la plantilla

Temes:

Seat