Tecnologia per salvar vides

L’empresa emergent catalana The Blue Box, entre les 20 més disruptives del món

  • El dispositiu biomèdic, que detecta el càncer de mama a través de mostres d’orina, participa dimecres en una competició internacional sobre innovació

L’empresa emergent catalana The Blue Box, entre les 20 més disruptives del món

Dyson

1
Es llegeix en minuts
Carles Planas Bou
Carles Planas Bou

Periodista

Especialista en tecnologia i el seu impacte sociopolític.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

¿T’imagines poder detectar el càncer de mama amb simples mostres d’orina des de casa teva? Això és el que permet The Blue Box, un dispositiu biomèdic ideat per l’enginyera catalana Judit Giró Benet que ha sigut seleccionat entre les 20 start-ups més disruptives i innovadores del món.

Aquest innovador projecte, que es va deixar veure durant la passada edició del Mobile World Congress (MWC) que acull Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat, formarà part de l’Empresa Emergent Battlefield, una competició organitzada per TechCrunch, una de les publicacions tecnològiques més influents del món, en la qual 20 empreses emergents de tot el món presentaran els seus projectes i podran guanyar un premi de fins a 100.000 dòlars.

Giró Benet, de tan sols 24 anys, pujarà a l’escenari d’aquesta competició dimecres entre les 9.45 i les 10.50 en l’horari pacífic (entre les 18.45 i les 19.50 hora espanyola) per explicar com el seu dispositiu pretén utilitzar la tecnologia per salvar vides, democratitzant les anàlisis de càncer de mama amb un mètode menys dolorós i invasiu que una mamografia, el procediment habitual.

Innovació per salvar vides

Dins de The Blue Box hi ha uns sensors químics que detecten els components específics de l’orina dels seus usuaris i envien aquestes dades al núvol, on un algoritme entrenat amb intel·ligència artificial (IA) la classifica i analitza. Giró Benet va explicar a El Periódico que, en tan sols 40 minuts, el sistema podrà detectar amb un 95% de fiabilitat si existeix un càncer de mama.

Notícies relacionades

La seva participació en l’Empresa Emergent Battlefield de TechCrunch ja suposa un important aparador internacional per atraure inversors. Mentre busca finançament, el projecte realitza estudis clínics a Catalunya per millorar-lo. Giró Benet es posa com a objectiu el 2024 perquè aquesta ja premiada ‘start-up’, d’arrels catalanes però basada a Califòrnia, llanci al mercat el seu dispositiu per uns 50 euros.

Depenent de la seva presentació de dimecres un plafó d’experts decidirà si The Blue Box avança a la final, que es decidirà aquest dijous.