Venda per lloguer

Carrefour ven set hipermercats a Espanya per 93 milions

El fons nord-americà Realty Income Corporation s’assegura unes rendes regulars després de la compra, que oxigena els comptes de la cadena de distribució

Carrefour deixarà d’utilitzar les bosses de plàstic.

Carrefour deixarà d’utilitzar les bosses de plàstic. / REUTERS

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Carrefour, la firma de distribució d’alimentació més gran a Europa, ha anunciat aquest dimarts la venda de set hipermercats per un total de 93 milions d’euros a un fons d’inversió. En concret a Realty Income Corporation (RIC), empresa d’inversió nord-americana que cotitza a l’índex S&P500. L’acord suposa una transacció de tipus ‘sale-leaseback’ o lísing invers, així que l’operació no afectarà el funcionament dels hipermercats. Aquests immobles estan repartits per Espanya, en concret a les Canàries, València, Madrid, el País Basc, Navarra i Castella i Lleó.

L’operació de compra amb arrendament posterior de RIC estableix la venda i el compromís d’arrendament a mitjà o llarg termini amb pagament de renda prefixada. Generalment aquestes operacions estan associades a un contracte de lloguer d’entre 10 i 20 anys. D’aquesta manera, Carrefour aconsegueix liquiditat, però no ha de desallotjar l’immoble venut.

Per a Carrefour, principal operador d’hipermercats a nivell nacional, i la seva filial immobiliària Carrefour Property, aquesta venda s’emmarca dins del pla estratègic de la companyia a nivell europeu, que té Espanya com un dels seus mercats principals, i contribueix a capejar uns mesos complicats de pandèmia i reducció d’ingressos.

Segons Lola Bañón, directora general de Carrefour Property a Espanya, l’operació reflecteix el valor de la cartera immobiliària i «tradueix» l’«activa política d’actius». Malgrat que el sector de la distribució va créixer en conjunt l’any passat el 12,5%, el cert és que els tres líders del sector a Espanya van perdre una mica de quota de mercat. Mercadona, Carrefour i Dia van cedir el 2020 terreny davant el creixement de Lidl, segons Kantar. Amb la pandèmia, els consumidors van menys a la botiga, compren més, però tendeixen a anar menys als grans hipermercats. Els frescos s’han convertit en producte clau per atraure els clients, per la qual cosa els supermercats regionals i els canals tradicionals han guanyat protagonisme. Carrefour s’ha vist molt condicionada per la mala evolució del canal hipermercat per les limitacions al moviment de les persones i reducció de la fidelitat. La quota de mercat de Carrefour està entorn del 8,4%, el segon després de Mercadona.

Carrefour gestiona a Espanya 206 hipermercats, 127 supermercats Carrefour Market, més de 995 Carrefour Express i 30 Supeco, a més de comerç ‘online’. El Grup Carrefour compta amb una xarxa multiformat de 13.000 botigues a més de 30 països, i és el líder mundial en el comerç d’aliments. Carrefour va arribar a una facturació de 78.600 milions d’euros el 2020. Compta amb més de 320.000 empleats que col·laboren amb Carrefour, líder mundial en transició alimentària per a tothom, a oferir aliments de qualitat, accessibles i a preus raonables.

Notícies relacionades

Carrefour Property agrupa el patrimoni de Carrefour format per 119 centres i més d’1,9 milions de metres quadrats a Espanya i compta amb una cartera d’1 milió de metres quadrats d’edificabilitat per desenvolupar. La companyia lidera l’estratègia immobiliària del Grup Carrefour, centrant-se en la promoció immobiliària i la gestió, reformes i reestructuracions dels seus centres. És, a més, la primera gestora de centres comercials a Espanya amb 2,6 milions de metres quadrats en cartera, que engloba la gerència i administració de 30 grans centres comercials i la gestió directa de 82 petits centres.

Realty Income cotitza en la Borsa de Valors de Nova York des de 1994 (símbol de cotització «O») i és membre de l’índex S&P 500. Fundada el 1969 amb seu a San Diego, Califòrnia, la missió de la companyia és invertir en persones i places per proporcionar als inversors dividends mensuals que augmenten amb el temps recolzats pels ingressos generats per actius immobiliaris en arrendament. Amb aquesta operació Realty Income reforça el seu posicionament al mercat europeu desembarcant a Espanya. La companyia està estructurada com un fons REIT –Reial Estate Investment Trust–, i els dividends mensuals estan recolzats pels recursos generats per més de 6.700 actius immobiliaris en arrendament amb acords de llarg termini. A data d’avui, la companyia ha declarat 615 consecutius dividends mensuals d’accions ordinàries en els seus 52 anys d’activitat i ha multiplicat per 112 el dividend des de la inscripció de Realty Income el 1994.