Laboral
Salari mínim interprofessional 2021: Sense acord entre el Govern central i els agents socials, que continuaran negociant
Treball no aconsegueix consensuar amb la patronal i els sindicats una proposta d’increment del salari mínim per a aquest final d’any

La reunió entre el Govern central, la patronal i els sindicats per pactar una pujada del salari mínim interprofessional (SMI) ha acabat aquest dilluns sense acord entre les parts. Fonts del diàleg social confirmen que continuaran negociant, tot i que a partir d’ara els contactes seran bilaterals entre el Govern central i la patronal, d’una banda, i els sindicats, de l’altra.
L’equip de la ministra Yolanda Díaz no ha presentat una proposta definitiva i s’ha mantingut a les forquilles que li va marcar la Comissió d’Experts del Govern central. Aquests van traçar al juny una forquilla d’increments d’entre 12 i 19 euros per a aquest any, fent un encreuament entre els indicadors macroeconòmics d’ocupació, inflació, PIB i d’altres. Això contempla continuar amb el camí de les pujades i incrementar-ne la intensitat durant els pròxims exercicis, amb la voluntat d’arribar a les quatre xifres i deixar un salari mínim el 2023 d’entre 1.011 i 1.049 euros bruts al mes (14 pagues).
L’increment proposat per Treball se situa en un terme mitjà a l’increment que acumulen aquest any els salaris pactats en convenis. Segons l’última estadística disponible i referent al mes de juliol, els sous pactats entre patronal i sindicats han crescut aquest any l’1,54%. Una xifra també per sota de la inflació acumulada.
- Almenys 7 persones viuen entre ruïnes a les Cases Barates
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Estat dels embassaments avui, 5 de maig, a Catalunya: Sau, Foix, Susqueda i la resta de pantans
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Tres ferits en caure part de l'estructura de l'escenari d'un festival de jotes
- Apunt Un any de cine
- La legislatura catalana El Govern pacta amb els Comuns 850 milions anuals per a habitatge
- "Violència de gènere" El 83% d’assassinats vicaris el 2024 van tenir denúncia prèvia
- L’impuls al biogàs accelerarà el tancament d’abocadors a Catalunya
- Retards ferroviaris Puente apunta a la tesi del sabotatge en el caos dels trens d’alta velocitat