Inversió
José Elías (Audax) entra en el capital de La Sirena
L’operació es realitza a través de la seva societat Excelsior Times
El principal accionista d’Audax, José Elías, ha entrat en el capital de la firma de congelats La Sirena. L’operació s’ha realitzat a través de la seva societat Excelsior Times, convertida en nova accionista de la cadena líder d’aliments congelats. Com a conseqüència d’aquest impuls, la companyia es bolcarà en la seva estratègia de creixement i expansió al mercat espanyol. El nou propietari farà efectiva la seva entrada durant aquest mes.
Amb aquesta operació, Elías, que va ser un dels que va recolzar Joan Laporta per a la seva presidència al FC Barcelona, entra en una cinquena activitat, que se suma a les energies renovables, infraestructures, telecomunicacions i medicina i lidera l’únic grup familiar que és accionista de referència en tres empreses cotitzades. Segons José Elías, «La Sirena és una gran marca i una oportunitat per contribuir, junt amb l’actual equip directiu, a impulsar i accelerar el pla estratègic que va iniciar fa tres anys».
Per la seva banda, Jorge Benlloch, director general de La Sirena, ha afirmat que «l’entrada del grup de capital familiar Excelsior Times donarà estabilitat a llarg termini i ajudarà a consolidar La Sirena com a marca referent al mercat de distribució alimentària».
Amb aquesta operació, assessorada per Arcano, l’anterior accionista, Opcapita, posa fi a un període en què ha aconseguit reprendre el camí de creixement sostenible de la companyia junt amb l’equip directiu i l’ha preparat per abordar nous reptes. La Sirena ha assolit un resultat d’explotació de 15,6 milions d’euros al seu últim exercici fiscal, un 71% més que l’any anterior. Així mateix, la seva facturació ha ascendit a més de 194 milions d’euros, cosa que suposa un increment del 19% respecte a l’exercici passat.
Gràcies a l’entrada en el capital d’Excelsior Times, la companyia «continuarà la seva estratègia d’expansió multicanal que li permetrà reforçar substancialment la seva presència al mercat espanyol», segons fonts del grup. Actualment, l’empresa té més de 260 botigues a Espanya i preveu obrir-ne 15 més durant el 2021. A part del seu canal ‘online’, la companyia ven els seus productes en altres operadors estratègics com Amazon, Glovo i Eroski, entre d’altres. Per a tot això, compta amb més de 1.200 empleats arreu del país.
La Sirena seguirà centrada en el seu eslògan «regalar temps, sabor i salut a la vida» innovant als seus productes, serveis i adaptant la seva oferta a les noves tendències de consum, segons expliquen fonts del grup. Recentment ha llançat la seva nova marca de proteïna vegetal Veggirena, o amb productes desenvolupats en col·laboració amb xefs de referència com Jordi Cruz.
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Procés a Tailàndia La pena de mort s’allunya del cas Daniel Sancho
- Terratrèmol hores abans de l’inici de la campanya catalana Sánchez anul·la la seva agenda i es planteja renunciar després de la investigació a la seva dona
- BCN expandirà el bus a demanda durant els pròxims tres anys
- A tot Espanya Sanitat no pot cobrir 473 destinacions per a MIR
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda ¿Què és l’IRPF i quins són els trams de la renda el 2021?
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- ‘Fairy ballroom’ Música, fantasia, dansa i burlesque
- LA FESTA DE LES LLETRES Gener i Castillo, els més venuts de Sant Jordi (per ara)